NuffnangX

Friday, October 26, 2007

BeSaN BeRtEmU DgN BeSaN

rabu lepas, mlmnya kami balik Sijangkang sbb nak lawat mak mertua aku yg baru lepas operate kat belakangnya..yg ikut maa, lini ngan nasir..sobri ngan ayah tak dpt ikut sbb kerja..

sampai sana mak mertua aku yg sambut kedatangan kami..maa ku ngan mak mertua aku bila berjumpa berpeluk sakan lah..ialah nie adalah kali ke dua berjumpa setelah berjumpa time aku ngan sayang kahwen thn lepas..lama kan baru dpt jumpa..ialah maa aku maner lah blh pergi maner thn lepas sbb kena jg atuk aku kan..nnti pergi jln2 mesti maa aku akan risau ngan keaadaan atuk aku wpun ada org yg jaga atuk aku kat umah..jd pas atuk aku dah di hantar ke kg baru lah maa rasa lega skit nak pergi ke maner2..kiranya selama setahun lah jgk maa terperuk kat rumah..tak pergi maner2 pun..kesian aku tgk kat maa aku nie..sbb aku kenal ngan perangai maa aku nie..maa aku nie jenis org yg suka berjalan bila rasa tension pastu mmg kuat bershopping..jd selama setahun aktiviti kesukaan tu terpaksa dilupakan utk sementara waktu..tu lah citer ttg maa aku

ok citer pasal mak mertua aku plak..maa ckp besan dia dah semakin kurus pastu cengkung skit..yea ker sbb aku tgk biasa ajer..mungkin sbb aku selalu tgk mak mertua aku jd tak berape perasan sgt..mak mertua aku cerita lah mcm maner time kena operate tu..doctor bius kat tempat yg kena benjolan tu..mmg tak rasa apa2 time doctor belah kat bahagian benjolan tu..bila mak mertua aku rasa sakit sikit & gerakkan kan badan doctor akan suntik lg bius kat belakang mak mertua aku tu..bila dah siap operate doctor tunjukkan ketulan yg dlm benjolan tu..mak mertua aku ckp yg benda tu dah reput dah mungkin sbb dah terlalu lama kat belakang jd dah reput pun benda tu..kat kawasan benjolan tu doctor letak kapas, jd setiap 2 kali dlm seminggu kena dtg hospital utk cuci..aku berdoa semoga mak mertua aku cpt sembuh..Amin

kak ros siap msk lg..dah pesan dah jgn buat apa2 pun..kami dtg nak melawat mak ajer..rupanya2 kebetulan sbb maa ngan mak mertua aku kena ulser mulut jd tak blh nak mkn sgt..tapi family sayang nie mmg selalu kena ulser..sayang ngan abg man kerap kena ulser nie..

bila dah siap mkn, kami borak sekeluarga..mmg riuh rendah lah suasana kat umah nie..jd kecoh ngan riuh gelak ketawa kami semua..yg kelakarnya suara maa dr umah atas blh degar sampai ke dapur..kuat gila maa aku nie bercakap..btl ckp Abon "org Melaka mmg ramah" hahahahah

asyik gelak ajer sampaikan rahang aku mcm dah kejang sbb dah terlalu byk sgt ketawa..mmg happening..

ada ker maa aku ckp yg razak tu handsome (reality nyer mmg handsome pun-adk bongsu sayang) semua org gelak lah..apa lg mmg malu tahap gaban lah si razak nie bila maa akku sakat dia..pastu maa nak carikan jodoh utk besan dia..mak mertua aku plak tergeleng2 taknak sbb nak bersendirian..tapi kalau ada jodoh kita tak tahu kan..

mmg best bila dpt berjumpa..lain kali kita buat family gadering lah..mesti best gila
bila family besar berjumpa ngan family besar..mesti jd havoc gila


mak mertua aku, kak ros ngan abg kamal


kak ngah, sayang ngan maa aku


besan bertemu besan


mcm KLCC kan..eheh


my teadybear


lini ngan nasir


kaki pisang : mak mertua ku nie solo tau..cantik lg pastu baik hati sgt..perwatakan mmg lemah lembut pastu kuat ibadat..jd eheh ehem laaaaa

0 kata-kata indah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha