NuffnangX

Monday, October 8, 2007

PaSaNg PeLiTa

mlm td pasang pelita kat depan umah kami..aku cuma jd pemerhati ajer lah..sayang ngan nasir lah yg kena pacak kan batang buloh pelita kat tanah..sayang hentak buloh ngan batu, tgh hentak tu batu tu pecah apa lg sepihan batu kena lah kat ibu kaki dia..bengkak lah aku tgk..pastu tgh hentak lh jari kelenking plak kena batu tu..hish asyik kena axcident ajer sayang nie..hati2 skit sayang buat kerja tu..

bila dah pasang semua, n pasang api kat pelita tu, nampak berseri plak halama umah family aku nie..cantik lah..jgn plak hakim dtg main api nie sudah..

maa suruh letak sekali pelita sampai ujung umah..tapi aku cuma beli 4 batang ajer, nntilah aku pergi beli lg..kalau bertambah mesti lg berseri2 kan


sayang ngan nasir tegah betul kan api pelita


nasir sajer nak tayang body dia


tgk pelita teringat zaman kecik2


kasih sentiasa bersemi


kebahagian milik kami berdua
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha