NuffnangX

Tuesday, October 30, 2007

JLn2 CaRi MaKaN

ptg semlm pas abis keja, aku ngan shumie pergi mkn kat Secret Recepi yg dkt ngan opis kami nie..mmg kebulor kami nie ialah dr pg tak mkn apa2 kan..

sampai sana, kami cari pot yg blh kami sembunyikan apa yg bakal kami mkn kan..ialah kata nak order byk kan jd kena la cover2 apa yg patut..

kami ddk kat seat merah..kalau kak red tgk mesti jeles..eheeh jgn mare kak red..kak red kan suka red colour..

mmg funny story la..sbb nyer kami order 3 dish utk hanya kami berdua nie jea..kami order 2 set..set spagethi belognese, ngan set chicken gril blackpepper..set nie sekali la ngan brownes ngan drink sekali..yg brownies nie aku pilih walnut, shumie plak pilih american brownies..lg satu aku pilih chicken....(apa tah name dia aku pun dah tak ingat)

dah pilih semuanya, waitres dtg letak spoon, dia letak 3 tempat makne nya dia ingat akan mkn 3 org kan.....tapi yg sebenarnya yg nak mkn cuma kami berdua ajer lah hahahaha mmg tergelak lah kami berdua..ialah mkn cuma berdua ajer tapi mknnan yg kami order ckp utk 3 org..hahahaha kami lapar tau

tapi kan, uncle sebelah kami lg lah kuat mkn tau..uncle tu siap order roti, lasagna ngan dish apa ntah..tak tau plak apa lg aku mkn..isk isk isk jd kami nie kira ok lg lah kan...hahahah sebenarnya nak recover hati aku nie ajer sbb mkn byk..shumie pggl aku budak gemuk..mangkuk ayun ajer dia tu kan..tapi shumie ckp berat bdn aku nie mcm yo yo ajer..cpt naik cpt turun..

puas nyer kami mkn........tolong kenyang gila....


tak nampak lah seat tu (red colour tau)


shumie maintain senyum simpul


apasak ko ttp muka ko shumie...nie mesti sbb tudung ko kontra ngan t-shirt colour kan eheh :D


our drinks - ice lemon tea


shumie - spagethi belognese cheese


nie aku punya - apa ntah namenya, lupa lah


yg nie mmg kami berdua nak mkn


brownies walnut..aku mkn kat situ, shumie bwk blk..mmg aku melantak lah isk isk isk


uncle nie la mkn lg byk dr aku huhuhu


happay nyer pas dah full house perut msg2





*********************MALAM*********************************



aku ngan sayang pergi open house umah tuan umah kami iaitu en.faizal ngan pn.zaiadah..umah diorg niepun sng jea kami cari..btl2 dpn sunway pyramid..memandangkan sunway pyramid tempat aku ngan sayang bercinta cintun jd tak heran sgt lah..yeay tak sesat pun..

memandangkan tuan umah aku (isteri en.faizal) org kelantan jd hidangan nya adalah laksa laksam ngan nasi beriani..aku mmg teringin nak mkn laksam, jd laksa laksam nie adalah mknan pertama aku attack dulu..mmg sedap, kena minta resepi nie

dah puas melantak kami semua berborak2 plak..mmg baik lah tuan umah kami nie..tapi en.faizal nie tak sihat sgt..dia demam..

dlm kol 11 lebih kami minta diri dulu..aku ngan sayang pun dah tired sgt..ialah tak rest pun lg sejak blk dr kerja kan..

sampai umah dlm kol 12, apa lg mmg terus zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz





kaki pisang : hidup berjiran perlu lah kita memupuk sifat pemuafakatan baru lah hidup aman dan tenteram..jgn sombong diri nnti tiada sape yg menolong kita bila dlm kesusahan..manis2 kan wajah wpun dlm permasalahan, kerana keikhlasan akan terpamer di wajah..

9 kata-kata indah:

Qaseh Bidadari said...

sedapnyer die makan...sebbaik kat PD ni dah ade secret recipe...

Mak Su said...

eh.. kami pun gi sekret resipi tadi.. kenyang giler wa cakap lu....

zh-ena said...

nak join ena mkn pun blh ajer nest time..tapi mama ranggie lah kena belanja ena :D

zh-ena said...

mak su mkn menu apa?

nanonano said...

brownies walnut????
huwaaaaaaaaaaa... dapnyeeehhh!
oits. mkn ke belasah neh?
:D

zh-ena said...

bkn belasah tapi dah tahap melantak dah nie ngehngehngeh

tapi serious ckp browbies ena wat lg sedap tau :p

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

cedapnyerrr...leleh ayak liurr

aNIe said...

Salam zh...hehehe...pasal makan ni...bila ada gambo...memang nampak menyelerakan...especially spagetti tu...yummy...

Tak baik tau curik2 amik gambar uncle tu...hehehhe...kene saman nanti...sabo aje lah...

zh-ena said...

lovelyzz - tu sajer letak gambar bg org yg tgk semuanya terliur :p
ena tgk semula pun terliur gak


kak lady - amik gambo uncle tu utk sedapkan ati ena yg mkn byk nie..bila tgk gambo uncle tu, oooo takper ada lg org yg mkn byk dr aku nie hahahaha teruk kan :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha