NuffnangX

Monday, March 26, 2012

Anak-Anak Tidak Sihat..Ibu Terpaksa Ambil EL

hari nie terpaksa ambil EL
disebabkan anak-anak yang tidak sihat
umairah - demam 
umar - batuk dan selsema

terus bawak umairah pergi ke klinik
sebab sudah lama umairah tak demam
last kena November last year
tiap-tiap bulan yang tak sihat sudah semestinya umar
tak bawak umar pergi klinik sebab ubat batuk dan selsema umar masih ada lagi
dalam fridge - kalau tak baik-baik jugak baru bawak pergi klinik

bawak pergi ke klinik Mutiara
nasib baik la tak ramai orang
jumpa doktor cek apa-apa yang patut
tekak umairah memang bengkak
sebab tu la susu yang di minum terus dimuntahkan
kesian anak ibu

 bila tidak sihat
baru akan duduk diam-diam dalam rumah
baring elok jea depan tv
layan tengok kartun

 umar kalau demam memang aku risau sangat-sangat
nie gambar semasa umar demam dengan suhu yang tinggi
cian anak ibu
nie dua-dua tengah tak sihat
memang tak boleh baring sebelah menyebelah
umar memang akan menarik jea la rambut kakaknya
taknak aku manjakan sangat kakak dia lebih dari dia
ewah ewah umar nie
kakak kan tengah sakit
kena la ibu jaga kakak dulu, umarkan ada wan

 dapat ubat antibiotik
ubat demam
dan ubat batuk
cuma ubat batuk aku tak bagi pada umairah makan
cuma bagi makan ubat antibiotik dan ubat demam sahaja aku berikan

makan nak makan mc'd jea
singgah dahulu ke mc'd sebelum balik ke rumah
belikan set happy meal burger dan hash brown
tapi bila sampai rumah makan burgernya skit jea
hash brown pak langnya yang sebat

lepas makan ubat budak berdua tu
terus baring
aku yang kepenatan menjaga budak berdua nie
emmm ibu jugak yang berkorban cuti untuk menjaga anak-anak di rumah
uwaaaa nak simpan cuti untuk bulan June nie

semoga cepat sembuh yea sayang ibu
mmuahhh

1 kata-kata indah:

Eliss Mie said...

tu laa pengorbanan seorang ibu kan. kalau besar2 derhaka tak tahu laa kan. selalu eliss kata macam tu kat abah nuha..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha