NuffnangX

Wednesday, February 1, 2012

Petang Mesti Kena Bawak Round-Round Kampung

setiap petang mesti kena bawak umar berjalan-jalan pusing kampung
tapi naik kereta la
kalau sayang kerja pagi, petang boleh la sayang bawak round
kalau sayang kerja petang, tugasan tu aku la kena buat
tapi tu la perangai si umar nie
sudah naik kereta round2
nampak pak lang atau pak chunya naik motor
cepat jea dia dah berdiri sebelah p.ciknya
nak ikut sama naik motor
tak puas-puas berjalan si kecik nie

nie gaya nak tunjuk sandal baru
sajer jea angkat kaki tinggi-tinggi
nak bagi ibu snap sandal baru dia

alahai puting tu tak boleh nak tinggal
tapi bila aku hantar umairah ke nursery
sebelum turun dari kereta
cepat jea dia cabut puting dia masukkan ke dalam beg
bila balik keluar selangkah dari pintu pagar
cepat jea umirah keluarkan puting dia
terus masuk ke dalam mulut

tanya naper tak nak hisap dalam sekolah
"teacher marah"umairah
emmm bila teacher tu ikut jea cakap
kalau ibu cakap taknak plak dengar

tanda peace dari umairah
umar memang menikmati pemandangan luar

dua-dua duduk di belakang
sekuar umairah londeh
kalau beli lenggin nie
getah pinggang dia cepat jea lose kan
tergelak aku tengok bila seluar lengging dia terlucut nampak pampersnya

sebab tu la aku nak cepat keluar dari ofis
nak balik rumah awal
jadi boleh la layan karenah anak-anak
hari pun masih cerah jea
ialah kalau duduk lama di ofis bukannya boleh claim OT huhuhuhuhu
baik siapkan awal-awal kerja
jadi tak payah la nak OT
kerja semuanya dah siap on time
follow due date lagi

4 kata-kata indah:

saya said...

bestnya petang2 jalan2 pusing keliling... malu la kakak dah besar isap puting. hehhehe...

zh-ena said...

leeya - tu leeya nya..entah bila la nak hilangkan hisap puting tu..umur nak msk 4 thn pun

Zura said...

kalau sehari xdpt pegi sure memberontak anak2 ko na..

zh-ena said...

zura - sebab tu la kalu musim hujan pening kepala aku..sbb pas naik kereta nak naik motor laks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha