NuffnangX

Thursday, February 2, 2012

Tamparan Terasa Terus Di Muka Sendiri

gambar dari image google - thanks


tadi sambil-sambil duduk
terdengar perbualan dua serakan

"lu semayang ke wei" rakan perempuan
hanya senyum
"wa tarak nampak dia semayang pun, tempat dia semayang pun wa tarak nampak" rakan perempuan
"dia belum insaf kot" rakan lelaki


emmmm aku yang dengar nie pun rasa malu sesangat
ialah bila sembahyang diperkatakan oleh bangsa lain
dan orang yang menjawabnya sebegitu
tak rasa malu ker....

banyak yang kita dengar
tanda-tanda kiamat kecil sudah ada
tapi yang peliknya kita hanya mendengarnya
tidak amalkan apa yang WAJIB kita amalkan dan sunnah kan
takut nie takut tu
tapi solat tidak jugak
macam mana tu

pikir-pikirkan la...

3 kata-kata indah:

Mak Su said...

kena selalu beringat kan... ingat dan buat... dunia dah semakin pendek umurnya

A N A K - A N A K K U said...

tuelah,tkt tp dosa wat gak..dlm takut² tue...adoiyai

Zura said...

mmg malu bile bangsa lain bercakap hal tue...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha