NuffnangX

Monday, February 20, 2012

Taman Layang-Layang Kepong

 ikut cadangan Lini
untuk bawak budak-budak tu terbang bebas di padang
jadi pilihan yang sesuai sudah tentu la taman layang-layang di kepong
di sini
tanpa bimbang boleh biarkan anak-anak bebas bermain
biasanya kalau di sini
aku akan cari port yang agak jaug dari taman permainan
sebab di situ ramai sangat budak-budak dan aku takut tak boleh 
nak control umairah dan umar
nak-nak plak sayang kerja
cuma harapkan adik ipar aku hafis untuk menjaga tiga budak nakal tu

nie adalah 1st time aku bawak umar datang ke sini
umairah selalu jugak kami bawak ke sini sebelum adanya umar
jadi bila kami lepaskan umar bermain
memang nampak sangat muka umar terlopong tengok suasana sekeliling

 aksi-aksi umar di padang yang luas menghijau
gagah perkasa leka bermain menendang bola
memang seronok bila anak aktif bermain
ialah main di depan rumah
kita risau plak dengan kereta lalulalang di hadapan rumah
takder tempat untuk bermain
di sini puas berlari ke sana ke mari


wajah umar melopong tengok layang-layang yang banyak berterbangan
cute jea aku rasa


 aksi-aksi umairah bermain layang-layang
cian penat berlari harap-harap layangnya naik ke atas
kesian jugak pada pak ngahnya nak melayan anak buahnya main layang-layang
sempot woooo

 Lini dan hafis
feeling-feeling konon bercinta cintun semula la tu konon hahahahahha

 aksi-aksi dari Pija dan babahnya menaikkan layang-layang
syork gak bila kita lepaskan layang-layang
cepat jea naik ke atas ialah angin tengah kuat di waktu petang
pija rajin melayan keletah umar bermain bola

 wajah-wajah kepenatan
umar main sekejap sahaja di padang
selebihnya minum susu, makan dan makan hehehehehhe
dah tak larat nak berlari lagi
tak macam umairah dan pija
berlari tak ingat dunia
siap dapat member baru lagi - Adam sebaya dengan dorang jugak

aku dan mak sama jea
just lepak dan makan dan makan eheh

sebagaimana dengan umairah dan pija
aku pun dapat member baru jugak
nie mak Adam
bekerja di kantin kuarters nurse hospital sg.buloh
peramah orangnya

layang-layang harimau nie kami beli di kedai pemborong jea
1 - RM2.50 jea
kalau beli di taman nie 1 - rm15.00
mahal gila kan
jadi baik beli siap-siap dari rumah

InsyaAllah nanti nak ajak sayang plak datang ke sini
lately nie sayang memang keja di hujung minggu sahaja
emmmm nak dapat duit xtra setiap bulan
kenalah berkorban
yea tak :D

4 kata-kata indah:

|| NaFiRaa || said...

waaahhh.. sonoknye.. meriah dengan layang2.. cam kat festival layang2 jek..

~ain said...

umar ni debab laaaa! geget kang!

Rocker Hearted Girl said...

Waaaa.. akak, kat sana ada jual jugak ke layang-layang?.. RM15.00? Bestnyee~

Anonymous said...

kedai pemborong mane eh yang ader jual lelayang tu?

nak gak bawak anak buah pi sane

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha