NuffnangX

Monday, October 1, 2012

Resepi : Ayam Bersalut Kubis Panjang Berstim

projek hujung minggu
on diet la sangatkan
ciplak resipi nie dari cerita korea
ubah ikut tekak sendiri jea hehehehhee

Bahan - Bahan :

@ ayam/daging hancur - aku guna brand ramly
@ carrot di sagat - boleh di campur sayur lain jgk
@ lada sulah/blackpepper/garam seculupnya

masukkan daging/ayam hancur ke dalam kuali
masak sehingga air kering
setelah kering masukkan ke semua bahan yang lain

ayam hancur yang telah siap di masak

ambil sehelai kubis panjang
letakkan sesudu ayam hancur di bahagian hujung sayur
gulung sehingga ke pangkal daun
untuk tidak terbuka balutan
cucuk di hujungnya dengan lidi

susun dalam bekas
kukus selama 10 minit @ kurang
hanya untuk melayurkan daun kubis sahaja

siap untuk di makan
sedap di makan begitu sahaja
atau di cicah dengan sos...

selamat mendietkan diri :D

3 kata-kata indah:

Zura said...

mcm pelik je..hehe

~ain said...

sedap ke? mcm sedih je kena makan macam ni.. makanan diet mmg menyedihkan sikit kan? kalau yang berkalori tinggi, uiii kemain sedap nampaknya!!

zh-ena said...

zura - sedap ra..try la buat

ain - betul tu..mmg nampak sedih tapi nak buat mcm mana nak jg bdn kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha