NuffnangX

Tuesday, July 24, 2012

4th Day Ramadhan

sudah masuk hari ke empat (4) kita berpuasa..Alhamdulillah
cuma sahur pagi tadi memang tak terjaga
huhuhuhu miss untuk sahur
tak terjaga sebab tidor pukul 3am
siapkan tempahan kuih untuk hospital
tu yang aku langsung tak sedar untuk bangun sahur huhuhuhu sedih tau

jadi jom kita cuci mata tapi jangan sampai tertelan air liur tengok menu berbuka aku semalam
balik kerja terus singgah ke pasar Paya Jaras - nasib baik la jalan tak jem lagi
dan mudah sahaja nak mencari parking
terus menuju ke tempat bahagian pasar basah
2 ke 3 gerai jugak la mencari ikan pari
last gerai baru dapat ikan pari - itu pun kecik jea
sekilo - RM14.00
sebab tekak nak makan sangat beli jea la

sampai rumah terus sinsing lengan baju
teruskan aktiviti memasak
nasib baik la lini masih ada lagi di rumah
jadi ada jugak la pembantu
lepas nie sorang-sorang ajer la aku di dapur huhuhuhu

jadi juadah berbuka hari ke empat nie ialah

#1 : Asam Pedas Ikan Pari Melaka Stail

 #2 : Sotong Goreng Tepung Ala Gerai - Terbaikkkkkk

 #3 : Ikan Kembung Masak TauChu

 # 4 : Kuih Bakar

jom layan mata dengan menu yang jiran-jiran berikan
sambil memberi sambil merasa
jadi memang tak payah la nak masak kuih muih untuk berbuka
confirm jiran tetangga akan membalas dengan apa yang dorang masak
best kan..

 # 1 : Jiran sebelah kiri : Bagi Durian
menjilat jari

 # 2 : Jiran depan rumah : Bagi Cekodok Pisang
hehehehhe tapi kami adik beradik cakap daging salai
kita orang cakap macam nie
mak kami jeling jea hehehehhehehe

 # 3 : Jiran sebelah kanan : Bagi Tahu Sumbat
perghhhhh memang sedap

siap masak semuanya
lini ajak pergi ke bazar ramadhan
tapi aku taknak pergi sebab tak mandi lagi
jadi pergi la dia dengan nasir
sampai jea di rumah
tengok 2 beg plastik di beli
emmmmm

# 1 : Ayam Gunting
amik ko beli sampai 10 batang
makan hanya 4 batang jea
iskiskisk membazir betul lah


#2 : Murtabak Sayur & Sardin
membazir jugak sebab yang habis murtabak sardin jea
murtabak sayur tak makan pun
iskiskisk


orang lain hanya tengok jea dulu hehehehhe
jilang sabar memang geram jea tengok aksi makan dari umar nie
hehehehhehe



2 kata-kata indah:

atty's said...

1 st time dengar ayam gunting ..

kak izan said...

eemmm dapnya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha