NuffnangX

Thursday, July 26, 2012

6th Day Ramadhan

Maksud : Malam keenam

Seperti pahala orang yang tawaf di Baitullah, batu-batu serta pasir turut sama memohonkan ampun baginya.


Alhamdulillah dapat lagi meneruskan puasa di bulan ramadhan nie

sahur untuk hari ke enam (6) nie terlajak
cuma sahur telan air liur sahaja :p

menu berbuka : memang meriah
menu sahaja meriah
tapi masa berbuka tak meriah
sebab hanya 6 orang sahaja berbuka bersama
ayah..mak..aku..umairah dan umairah
sayang kerja petang..sobri keluar berbuka dengan tunangnya..nasir OT di tempat kerjanya
emmmm jadi makan macam tak meriah pun
yang buat jadi bising-bising hanya umairah dan umar sahaja
nasib baik lah ada budak berdua nie

menu berbuka ialah :

# 1 : Nasi Goreng Kampung

# 2 : Sup Ikan Merah

# 3 : Sambal Udang

# 4 : Agar-Agar Pandan
Jiran sebelah Kiri bagi
sedap sangat

# 5 : PARAM Paya Jaras - Ayam Percik
2ketul - RM10.00
masa berbuka tak makan pun
makan masa sahur - TAK SEDAP

# 6 : PARAM Paya Jaras : Murtabak ayam/daging Utara
memang sedap
nak beli kena Q
2ketul - RM6.00

masa berbuka memang tak boleh nak hidang awal-awal
kalau hidang awal
alamatnya banjir la atas tikar
umar dan umairah rajin sangat menolong mengemas :p
umar sudah mulakan aksinya
susun pinggan nasi
lepas tu susun kuih seketul dalam pinggan
datang wannya terus kena jerit hahahahahha
penangan cucu yang baikkkkkkkkkkkk sangat :p

selamat bersahur
selamat berbuka 
selamat berpuasa

3 kata-kata indah:

Eliss Mie said...

nampak lazat ayam percik tu tp x sedap erk. hr ni eliss nak buat sup kaki ayam :)

hadith palsu tu ena paste. lepas ni, x payah letak lah.


boleh bc kat sini http://www.anamarzablog.com/2012/07/Kelebihan-solat-terawih-hadis-palsu.html

|| NaFiRaa || said...

terliurnye tengok nasi goreng kampung ngan sup ikan tuh.. zura memang feberet makan ikan nih.. masak sendirik eh??

Zie Madini said...

eee tang nasi goreng kampung tu buatkan zie terliur. tetiba ngidam le plak..aiyooo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha