NuffnangX

Sunday, January 24, 2010

Lunch Kami Yang Sempoi

betul-betul hujung minggu yang memenatkan
yup hari nie aku 3 beranak menghadirkan diri untuk join MBP
di shah alam
ok yang nie aku akan story kemudian yea
sebab banyak gambar yang nak di uploadkan hehehehhe
amik masa la tu erk


kami sampai di rumah pukol 1pm
terus masing-masing merebahkan diri kepenatan
umairah yang dari dalam kereta memang sudah lena
terus sambung tidor bila diletakkan atas tilam
aku dan sayang pun join 2gether2 tidor sebelah umairah
memang tak bertukar baju pun
terus jea kebabommmm


pukol 3pm..aku terjaga
terjaga pun setelah umairah asyik menyebut
"nAK..nAK..nAK"


laaa dah bangun rupanya si kecik nie
bila umairah dah sebut Nak
tu tandanya si kecik nie sudah lapar
jadi terus bangun menuju ke dapur
penat badan buang jauh-jauh
bila lihat anak sudah lapar :D
terus kejutkan sayang untuk lihat umairah
layan umairah sekejap untuk aku bersilat di dapur memasak


jadi menu yang simple dan cepat untuk di masak
nie adalah menu pilihan aku



sup carot dan kobis bunga
letak perencah sup serbuk
letak sos tiram
[sos tiram memang wajib dalam senjata rahsia aku]
hehehehhehe



sementara aku masak sup
awal-awal lagi aku dah letak ikan cencaru dlm microwave
makan ikan bakar ajer la


sementara sup tengah menggelegak di atas api
aku buat pencicah asam jawa untuk ikan bakar

resipi asam jawa turun temurun dari family aku :

@asam jawa - buat pekat-pekat
@tomato di potong dadu kecik-kecik
@cili api
@bawang besar & bawang kecik - hiris halus-halus
@cili sos - 2 sudu
@kical - 2 sudu
@garam secubit rasa

masukkan dalam bekas gaul sehingga sebati
siap untuk di cicah dengan apa-apa sahaja


jadi dengan menu yang simple nie
pukol 3 lebih kami 3 beranak dah boleh makan
memang selera makan
umairah yang masih lagi cirit [tapi dah tak sebanyak pd hari semalam]
pun berselera makan


masak campak-campak memang akan jadi sedap
betul tak sayang :D


10 kata-kata indah:

Unknown said...

hi Ena....nih watie..

cayalah still leh masak td.kitaorg pun penat but kitaorg call bibik suruh masak..hehehehehehe..

balik pun semua pengsan. penattttttt but had fun kan....insyallah nanti kita jumpa lagik..kat blog lah yer..

wati add link yer..

BabyIntan said...

Still leh masak lg wlu dlm kepenatan...pheewitt!

Ena, cepat2 lah upload citer kat MBP gath tadi!

chik star said...

dapnye ikan bakar.
as sejak 2 menjak ni pon ske makan sup sayor.

attyfir said...

kadang simple pun .memamng lagi sedap .lagi ade ikan bakar.ngn air asam ..wallla..

Zura Tahir said...

simple ke tue na....nmpak selera...

Anonymous said...

sama la kita ena masak mesti ada sos tiram klw xletak rasa xlengkap

saya said...

wahhh..sedapnya ikan bakarrrrr

CuTeMiUt78 said...

simple2 pun sedap tu..

** Perfect Love ** said...

simple tp kecur liur menengoknye ;)

Unknown said...

sempoi, tp sedap na! i like it!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha