NuffnangX

Saturday, January 16, 2010

Dalam Sedih Terselit Lucu

semalam aku keluar dari opis pukol 8pm
memang lambat gila
jangan korang ingat balik lambat boleh claim OT
jangan harap la
tapi nak taknak kena gak balik lambat
sebab ada barang loading semalam
lori yang hantar barang tu plak sesat nak cari opis kami
geram betul la
ok stop pasal hal kerja tu


jadi semalam aku amik umairah pukol 8.30pm
memang lambat
kesian anak ibu
sayang memang la tak boleh amik umairah
sebab sayang kerja petang
nak taknak dalam kepenatan tu
kena la jugak amik umairah dari rumah efa


efa cakap umairah dah makan malam
thanks efa
nasib baik la dapat babysitter
yang faham tugas aku yang kadang-kadang tak tentu masa nie
sebab tu la aku memang tak berkira dengan efa nie


bila sampai rumah tu
aku pandang ke atas
rasa sedih sangat
dengan beg lappy nak bawak
handbeg nak bawak
beg botol susu nak bawak
nak dukung umairah lagi
tetiba aku rasa sedih sangat


dan tetiba
air mata keluar
jadi dari start bawak umairah dari kereta
aku dah nangis sampai ke atas
umairah yang tengok aku macam pelik jea
ialah naper la ibu dia nangis nie
siap tersedu-sedu lagi
huhuhuhuhu
pastu umairah siap kesat lagi atas mata aku
ialah kiri kanan aku kan penuh dengan barang
tersentuh aku dengan keprihatinan anak aku nie
huhuhuhuhu


nak buka pintu pun aku rasa tangan aku macam dah kaku
menampung berat badan umairah
aku rasa macam nak ..................
terketar-ketar tangan buka pintu gate
aduh tak larat gila


masuk dalam rumah
terus landing atas sofa
umairah terus menerus pandang aku
kesian kat aku kot
terus peluk si kecik nie
emmmmm


msg sayang apa yg terjadi
sayang cakap kalau dah tak tahan kita cari umah bawah terus
kalau tak sempat nak beli
kita sewa jea dulu
bila sayang dah cakap macam tu
terus aku rasa lega sangat
nasib baik la dapat suami yang betul-betul memahami
kesulitan yang aku hadapi nie
legaaaaaaaaaa sangat


bila dah rilex semua
baring-baring sambil umairah golek di sisi aku
terus senyum sorang-sorang
ialah dukung anak naik ke atas rumah
pun boleh meraung menangis hehhehehehee


penatnya
harap dalam bulan depan dpt la umah bawah
sewa pun sewa la
asalkan aku dah tak hadapi apa yang aku hadapi semalam

13 kata-kata indah:

Zura Tahir said...

hahahha...ko nie na lawak tul...boleh plak nangis....

Unknown said...

emm.. aku dpt rs tu na.. bukan sedih sbb penat je.. tp mcm2.. bila dh mcm2, hati sure akan rs hiba.. lucky de sang suami yang mamahami. dapt yg x berapa nak paham?? lg rs sedih!

oli said...

hahahahahah...
cepat-cepat cari rumah bawah...kang dah 2 orang.....mesti lagi kuat menangis kat bawah memandang ke atas...hehehehehhe

Anonymous said...

ina kita penah gak rasa mcm ina rasa..dulu la time damia xde lagi

kita dok nyewa kt tingkat 4, dah la amrul xde balk kena naik tgkt 4 dah la tgh mengandung 4 bulan balik2 dok umah sorang2 plak tu tgk gambo amrul kt tepi tv tiba2 nanges sedeh heheh..

Eiyra Mokhtar said...

kalau tak dpt rumah bwh cari rumah ada lift ya.. kesian kamu..

Elly Emmy said...

salam...
huhuhuk.. dpt saya bayangkan.. tak per laa.. nanggis tu dapat melegakan bebanan hati..

BabyIntan said...

Lawak lah ena nih...he he. Tapi takpe, sometimes bila dah tak tahan sgt tu...better kita menangis, at least release gak lah sedikit stress.

Weee, ur hubby so baik hati nya coz memahami isteri dia ;)

To umairah laks, pandai nya dia pujuk mama dia ye...penyayang. Leh jadi dah kakak ni ena...he he :D

Sidratul Muntaha said...

aku mengerti..
sebab aku duk umah sewa 2 tingkat
tu pun jenuh jugak..
huhuhuhuhuhu..
mgm meleleh jerlah airmata bile kena cam ko nih..
huhuhuhuh..
jom2
sambung nangis lagi..
huuuuuuuuuuuu...

Suziey Ahmad said...

uish baca pn dh dpt rasa keletihan itu..sbaar ok..

iman said...

erm...mmg penat, tp lawaklah ko na, tp duduk memanapun, bila smp satu thm y meletihkan badan dan bnyk menda nak di uruskan sendirian dlm satu mase, kwn paling bgs adalah menangis..bkn mengeluh tp juz nak melepaskan aper y terbeban skit...cepat² na cr umah

CatlinaFly said...

salam..ena, ade promo kat http;//kedaigambarkami.blogspot.com

pocket photobook II RM99 only!valid hingga 21 jan sh, boleh order dulu n bg gmbr kemudian!

mommy twin said...

sian ena... tapi klakar pun ada...sbb nk panjat umah pun leh nangis...

Farah Adlina Naini said...

Ena, aku cadangkan supaya ko tgglkan je susu n botol2 n baju umairah sikit kt rmh efa tu. Kat rmh ko standby la susu lain. So xdelah hari2 nak mengangkut. Mgkn semg sekali ko hntr la susu baru klu dh hbs. Cari rmh bwh pn ok gak, aku pn dh sbln cr tp msh x jmpa lg. Mmg letih tggl tgkt atas ni. Lg2 klu nk mengangkut brg. Sama la kita.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha