NuffnangX

Tuesday, January 19, 2010

Ada ApA Pada Nama


bermula semalam anak buah aku nie
yang sebelum nie kami sekeluarga panggil anak buah kami nie adalah PIJA
tapi sejak semalam adk aku bgtahu yang diorang dah tukar
nama pinggilan PIJA kepada NUR
hehehehehehe bila adk aku dah cakap mcm tu terus aku
nyanyi lagu NURKASIH hehehehehehe


korang ada tak kes alami macam kami hadapi nie
"nama tak sesuai"
macam kami nie adk beradik mesti tukar nama
suami aku pun ada name lain gak hehehehhehe


name tak sesuai
macam-macam boleh dikaitkan
macam aku dan adk aku lini
time baby dah tuykar name
name yg diberikan membuatkan kami berdua asyik la menangis
macam AHMAD ALBAB plak kan
nasib baik la
tak ketuk kat pintu
kalau tak confirm mak aku letak name timangan aku tu

perubahan nama
zarena - jadi linda
zuriah - jadi lini
ammar - malu nak cakap..mau aku kena cubit ngan sayang nnti hehehhehe


jadi pija pun dah tukar name
harap selepas nie
NUR akan terus sihat
insyaAllah

10 kata-kata indah:

Suziey Ahmad said...

emm slalu cenggini le kan..turun temurun petua org tua2..ekek:p ape nama timangan ammar tu?hehe..teruja mau tau:p

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

bak kata orang tua2 mungkin nama tu berat & susah nak dibawa oleh kanak2 tu...that why di beri nama timangan...cam kiter gak...ada nama timangan dari kuarga...kat opis kiter ada sorang camtu...anaknyer asyik sakit je...last2 atoknyer tukarkan namanyer panggillanner ke satu nama yang langsung tak de kait mengait dengan nama sebenarnyer...then lepas tu dah ok....banyak la sabab musababnyer...tapi ape2 pun biar bagi nama yang ada makne dalam islam...supaya anak kiter menajdi anak yang soleh & solehah...tak gitu????

Unknown said...

emm macam2 kan.. tp nama sebenarnye sgt pentin, lelebih lg nama yang ada makna tau.. jadi panggil lah anak tu dengan nama yang betul macam yang kita bagi tu.

mcm aku, aku panggil anak aku fatin bukan atin ke, tin ke.. aku akan panggil full sebab baru lah maknenye betul!

A N A K - A N A K K U said...

erm...comei jer ade name lain...anak² akupun hmpr² kene tukar name...sbb diorg kate name tue berat...dan x serasi, tp aku nie xleh lah...dah biasa panggil dr dlm perut...so aku teruskan ajer,alhamdulillah anak aku dah ok....erm tp petua org tua², tiap sesuatu mesti ade makna tersirat y mendalam...org skrg jer y terlalu amik mudah...

Mak Su said...

member maksu pun ada sorang tu, anak dia tukar nama, nama kat surat beranak lain, nama panggil lain. sbb selalu dmm masa babynyer

Anonymous said...

Hye. . .d Brunei pun tak ketinggalan juga tau.lau ank asyik nangis je tak tentu psl,bila dh tukar nama lain elok je ank tu tak lg nangis pun.mbe ada kaitan ngan nama n ank tu kot. . .

.::WaNiE::. said...

ade :( nama i yg ayu shazwani ni tetiba jek kene panggil imah huhuhu sedey

zh-ena said...

suziey - shhhhhhhh rahsia hehehehe


mama aqish - betul tu biar la name yg di beri ada makna kan


chugie - sama gak mcm aku zie..tetap pggl umairah..bila nak pggl tu terus panggil name penuh umairah


imah - betul tu..letak name anak entah apa2 kan..


maksu - sama kes ngan ena la nie


mzira - kebiasannya begitu la kan..bila nangis jea selalu confirm akan tukar name lain..pastu elok jea kan


wanie - hehehhehehe ada gak name lain erk

saya said...

mungkin ada jugak betolnya..petua orangtua2 ni kadang boleh dipercayai. tapi kebanyakkannya memangla baby kurang sesuai dengan nama. katanya laaa.. apa pon tak salah tukar nama panggilan asalkan sedap dan lebih bermakna.

chik star said...

mmg kn.
kepercayaan org dulu2
tpi yg bestnye bile dh tukor name,
teros kug nages.

as pon kt uma tok org pgil shila.
hihi
:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha