NuffnangX

Friday, January 22, 2010

Umairah Sudah Mula Nak Makan

hari nie aku masuk opis sekejap jea
pukol 1pm aku dah blah balik
pagi aku siapkan semua kerja
sebab hari nie bos aku sudah balik dari Thai
jadi kemungkinan esok mungkin akan masuk opis
jadi kena la prepare skit2 kan


jadi sampai rumah efa
aku tengok umairah baring jea
efa cakap umairah baru jea lepas muntah
emmm muntah plak sayang ibu nie
jadi memang kewajaran lah aku amik 1/2 day untuk anak aku yang tersayang nie
kalau kena diberhentikan kerja sebab asyik cuti [sebab anak aku cuti yea]
aku tak kesah la
anak adalah keutamaan aku skang nie
kerja insyaAllah... Allah akan dipermudahkan untuk aku mencari kerja yang baru
anak...umairah sorang la jantung hati aku
kerja...rajin dengan tidak jea nak nak cari kerja baru
betul tak :D



umairah duduk diam ajer di bby carseat dia
bagus anak ibu nie



muka aku ya rabbi
punya la selebet datang ke opis
yup aku pergi ke opis tadi memang terkocoh-kocoh
nak siapkan umairah yang ter'yak' 2x
selepas dimandikan
memang kelam kabut


jadi sila abaikan muka aku yang selebet tu yea :p



suka main dengan hello kitty
tu sebenarnya hello kitty yang boleh gerak2kan kepala dan badan
yang gunakan sistem solar untuk bergerak
sebenarnya bertampal elok ajer atas dashboard
tapi sejak hantar dan balik umairah dari rumah efa
terpaksa la cabut bagi umairah pegang
sebagai mainan untuk lekakan umairah bila kena berhenti di lampu traffic light


dalam keta aku tu
dah macam playland plak
macam-macam toys ada dalam kereta
bawah seat tu memang macam-macam ada lah



megah gila bawak umairah naik ke atas
lagi plak aku emmang sebelum ambil umairah aku beli skit barang dapur
untuk buat sup umairah
walaupun skit jea beli tapi tetap rasa bebanan di bahu kiri
bahu kanan plak terasa macam terkehel sebab dukung umairah
setiap tingkat aku akan amik nafas
umairah plak asyik la gosok-gosok belakang aku
hehehhehehe nak amik hati la tu



buka ajer pintu
umairah dah buka mulut

"nak..nak..nak" umairah
bila umairah dah cakap NAK tu
itu tandanya umairah nak makan la
tak kesah la apa-apa pun asalkan ada makanan yang umairah boleh kunya


nasib baik la aku memang ada beli roti
jadi sementara aku siap masak di dapur
umairah layan dulu makan roti



Alhamdulillah
dah datang selera makan umairah
dah 2 hari umairah taknak makan apa-apa
bila nampak kesungguhan umairah makan
terasa lega sangat



cuma tu la masih ada lagi cirit-birit


1 kata-kata indah:

CatlinaFly said...

alhamdulillah umairah dah sihat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha