NuffnangX

Tuesday, December 18, 2012

Taska Manja Rina


emmmm panjang ceritanya
hahahahhaa apa ntah 
tetiba cakap panjang ceritanya kan

macam nie
last friday, penjaga di nusery umairah dan umar
datang berjumpa dengan aku
kak Azizah beritahu yang umar hari nie last
aku yang mendengarnya memang terkejut beruk la
aku tanya naper laks
sejak ada umar, umairah tak dapat nak concentrate semasa belajar
umairah asyik keluar masuk class untuk tengok adiknya
umar plak suka menyakat budak-budak lain bila masuk ke dalam class
terus kak azizah pulangkan duit deposit untuk umar
aku masa tu memang terkedu
dalam kepala memang dah angin jea satu badan

ialah sepatutnya kena bertahu la awal-awal kalau tak terima umar
ataupun bagi masa 2 ke 3 hari untuk aku mencari penjaga baru untuk umar
nie main buang macam tu jea
mana lah aku tak angin satu badan

semalam terpaksa ambil EL
sebab nak mencari daycare baru untuk umar
dalam kes aku nie
memang la sebelum nie mak aku yang menjaga umar
dan seperti yang telah persetujui aku dengan mak
mak aku akan menjaga umar sehingga 2 tahun jea
lepas tu aku kena hantar ke pusat jagaan
aku pun taknak la menyusahkan mak aku dalam menjaga anak-anak aku nie
ialah siapa yang tahu perangai umar
pasti tahu macam mana nak menjaga si kecik nie
lasak dan nakalnya
emmmmmm lu pkir la sendiri

2 nursery jugak la aku melihat semalam
dan finaly aku dan sayang setuju untuk memilih Taska Manja Rina
sebab ada keselesaan di sini
dan umar macam suka duduk di sini

hari nie umar di jaga oleh wannya
demam skit pagi nie
umairah masih lagi aku hantar ke taska sebelum nie
rasa di hati kesian plak nak pisahkan dua beradik nie
bagi aku kalau duduk setempat senang nak hantar dan ambil
kalau hantar berasingan banyak kerja yang perlu dilakukan
tapi Taska baru nie budak 6 tahun takder laks
jadi kalau letakkan di Taska nie bila umairah 6 tahun pening kepala laks nak mencari Tadika
baik biar sahaja umairah di situ

jadi esok umar akan di Taska Manja Rina
dan umairah di Taska Titian Ilmu

esok kita tengok macam mana pe'el dua beradik nie
mesti tangkap syahdu huhuhuhuhu


2 kata-kata indah:

Zura Zue said...

alahai...siannye kena buang sekolah..

~ain said...

kecik2 dah kena buang sekolah... kelakar betul ayat ena kat FB.. mcm2 dugaan membesarkan anak-anak ni, kan... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha