NuffnangX

Monday, December 3, 2012

1st Day Umar Di Nursery

hari ini 3hb Dec
hari nie hari Isnin
hari nie pukul 8.45pagi

Umar telah di hantar ke pusat jagaan kanak-kanak
waktu pagi masa masuk dalam kereta
umar memang xcited sebab kali nie boleh ikut sekali
kebiasaanya umar akan ditangkap oleh wannya
untuk tidak naik kereta sekali
tapi hari nie umar naik sekali dengan kakaknya
siap buat flaying kiss pada wannya
punya la seronok

sampai di nursery..umar ok lagi
sebab babahnya selalu hantar umairah bawak umar sekali
dan akan dibiarkan main bebas di playland
masih lagi happy

jumpa Teacher dan isi borang
dan bayar duit pendaftaran dan bulanan kepada Teacher
selesai semua urusan 
mula hendak meninggalkan umar dan umairah
umar masih leka bermain gelongsor
bila aku sampai di pintu pagar
umar baru perasan
mula mengejar aku
cepat-cepat aku tutup pintu pagar
dan lihat sahaja gambar
aku tak tahu nak berkata-kata

umairah dan umar
pergi ke nursery bersama-sama

umairah ceria sebab ada adiknya sekali

umar yang masih lagi happy sebab dapat naik kereta pagi-pagi

drama sebabak umar ketika ditinggalkan
sedih aku nak tinggalkan

berlari mengejar aku sehingga ke pagar

mula menangis sebab aku sudah kunci pagar

minta di dukung

cuba melepaskan diri disebalik pagar
tak boleh sayang
umar kena duduk di nursery mulai hari nie

hati aku sudah tahan sebak
kesian umar
tapi seperti yang dijanjikan kena hantar ke nusery genap umur umar 2 tahun
jadi janji kena dilaksankan
untuk kebaikan jugak untuk mendidik umar menjadi lebih berdikari
dalam kereta air mata aku bertakung
jika tunduk pasti air mata meleleh di pipi
sabar....

lunch tadi pergi ke nursery
untuk melihat macam mana keadaan umar
mengintai dari tingkap
umairah dan umar serta budak-budak yang lain sedang lena di buai mimpi
Alhamdulillah selamat semuanya

semoga esok dipermudahkan untuk umar ke nusery semula
aku takut umar taknak naik kereta jea nanti..
tunggu jea la


5 kata-kata indah:

Zie Madini said...

aloloololo...kesian dia. nangis giler tue dia ena. huhu

zh-ena said...

zie - mmg tak smp hati nk tinggalkan tapi kena kuat...

Nad @ MamaZN said...

Hukhukhuk..!
Tetibe sebak
Ksiannye umar!
Sedih tgk die....huhu
Janji ngan sape umo 2 thn umar kene masuk nursery?
Harap2 umar dpt adapt suasana dan kawa2 di nursery...

sall said...

Syahdunya melihat Umar. Besok kena bagi kata-kata cinta untuk umar.

CuTeMiUt78 said...

salam singgah sini.. lama tak singgah sini... oh..oh.. sian la hai.. betul tu.. kena kuat n tabah la kan.. biar blh berdikari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha