NuffnangX

Friday, April 29, 2011

Cacing

tid0r malam umairah selalu terjaga
dan beritahu yang b0nt0t dia ada cacing
maner dia tahu
aku pun tak tahu
hari selasa yang lalu kami dah minta ubat cacing dari d0c
tapi tu la bila di suap ke mulut umairah
dari 5ml rasanya hanya setitik dua sajer yang sampai ke tekak dia
kami berdua kepit umairah pun
susah jugak nak bagi umairah makan ubat
anti gila dia pada ubat
buat la macam-macam aksi bagi makan ubat
tak dipedulinya
tetap akan dimuntahkan semula
tetap akan disembur keluar semula
tetap akan diluahkan semula
semua ubat yang dimasukkan ke dalam mulu umairah
geram tau


sebab tu la kalau tak sihat
lama nak baik
susah sangat nak makan ubat
mak aku cakap kami adik beradik dulu
bila sakit senang jea nak makan ubat
bila dapat cucu payah gila plak nak makan ubat


jadi ubat cacing yang umairah makan hanya sedikit sahaja
tengahari semalam
mak beritahu yang cacing keluar dari b0nt0t masih hidup lagi
wah aku dah la f0bia gila dengan cacing nie
mak cakap ada 3 ek0r
sepatutnya skang nie kalau makan ubat cacing
cacing akan hancur dan akan keluar sekali bila kita membuang air besar
tapi dalam kes umairah nie
kembali macam aku kecik-kecik dahulu
makan ubat cacing, cacing akan keluar hidup-hidup
kat b0nt0t
meraung tak ingat time aku kecik-kecik dulu
tu yang aku f0bia dengan cacing nie


berbalik kes umairah
malam tadi jumpa d0c semula aku tanya la naper jadi macam tu
d0c cakap kemungkinan sukatan ubat yang umairah makan mungkin tidak mencukupi untuk membunuh cacing dalam badan
tu yang cacing tu berebut nak keluar sebab ada ubat
tapi dalam kuantiti yang sedikit



jadi kami beritahu la masalah umairah susah makan ubat
d0c bagi ubat yang dimasukkan di b0nt0t
mudah skitkan
jadi sampai dirumah
terus aku sumbat ubat tersebut ke dalam b0nt0t umairah
terus membuang
tapi aku tak la belek apa yang keluar dalam pampers dia
harap-harap cacing keluar sekali la


kesian umairah tid0r siang dan malam tidak lena
asyik sebut sakit jea
ada petua tak nak hilangkan cacing dalam badan

6 kata-kata indah:

mummy_ayu said...

siannya..tak pernah la alamai masalah mcm nie...cuma ingat waktu kecik dulu, adik ayu sorang ada cacing...tapi awal2 lagi ayu dah lari..

nanonano said...

ha ahh dlu ms kecik2 pernah kua cacing besor2
idup lg,
waaaaaa ngeri!!
ehh mmg semua budak2 akan alami mnde ni yekk??
start umur bape taun kite kene bg ubat cacing?

Zura said...

ooo...dia kuar sekor2 ye na..

Farra Dhelina said...

aduii..mmg betul ye ada cacing?? anak2 fra blm ada lagi..takutnya kak ena...

saya said...

alahai..macam2 pulak umairah ni. tapi budak2 memang ada cacing entah le dari mana datangnya. sebab tu kena bagi makan ubat cacing. tapi dalam kes ni umairah susah makan ubat mujur ada juga alternatif ubat masok ikut bawah tu ye. harap lepas ni takde sakit2 lagi dah. sian dia asyik tak sihat je. kurus dah tu. macamana ye nak bagi budak makan ubat? saya pon taktau la apa caranya. mungkin cuba tanya ibu2 yang lebih berpengalaman.. mungkin ada caranya...

CuTeMiUt78 said...

alahai siannya dia... klu mirul sekali teguk je... habis trus.... umairah terbalik ngan mirul... mirul pantang nampak ubat... mau dia togak je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha