NuffnangX

Monday, August 20, 2007

SuPeR SuNdAy

mmg meletihkan ari nie (19/08/2007 - Ahad) ialah kena pergi dua kenduri kahwin..tapi yg kenduri yg dekat rumah aku nie aku pergi lambat sikit..dalam pukul 11am baru lah aku ngan lini pergi ialah nak pergi awal pun maa ckp takder apa yg nak di buat lg pun jd aku pergi makan ajer lah..yg kahwin nie kawan sepermainan aku ngan lini time kecik dulu..adk A nie sebaya ngan adk aku lini..dah kahwen pun lg sorang kawan sepermainan kami nie..tinggal bape org ajer yg belum kahwen lg dah tak ramai pun lagi, pas nie sape lah lg yg akan membina masjid..


aku ngan adk perempuan aku - lini

sampai aku ngan adik aku pergi lah bilik pengantin tgk pengantin takder lg sbb still lg kat masjid utk bernikah..aik lambatnya bernikah! jd kami pergi makan dulu tgk2 sayang ada tgh lepak ngan abg atan..aku pergi kat sayang nak ajak dia pergi makan tapi sayang ckp dah makan..ok aku mkn ngan lini ajer lah..tgh amik makanan sobri pun turut serta sekali, dia ckp dia tak makan lg..jd kami tiga beradik mkn satu meja sekali, meriah skit..dah puas melantak kami lepak kat abg atan..ramai jgk kaum ibu yg lepak kat depan umah m.cik yah..termasuk lah maa aku sekali..

dlm pukul 1pm sayang ajak blah sbb nak pergi ke banting plak, jd aku ajak lini jumpa adk A kejap utk ucapkan Tahniah..bila ketuk bilik pengantin nasib baik lah blh masuk..bila masuk..alahai pengantin tak siap lg tengah berkemban lg..BIAR BENAR!!!

ingat pas salam terus lah angkat kaki blah tapi adk A tahan lah plak suruh tunggu dia sampai siap..ok lah tunggu sekejap ajer lah..aku tgk mak andam nie tak pandai guna masa lah..solekan pun mcm tak sesuai utk solekan pengantin sbb solekan dia biasa ajer tak menyelahkan seri pengantin..bila org luar suruh cepat sikit sbb pengantin lelaki dah sampai lg lah mak andam nie menggelabah..bila nak buat rambut, pin rambut plak tak bawak..mmg jd kecoh lah ialah pin mmg penting nak sepit kat rambut tapi bila dah kelam kabut sangat mak andam sepit ngan cekak rambut ajer jd andaman utk rambut jd mcm tak stabil aje ialah aku takut ajer bila berjalan time bersanding nnti ade plak sanggul pengantin yg tertanggal tgh jalan..bila dah siap aku salam ngan adk A dan wish kat :

"Selama Pengantin Baru & Semoga Berbahagi hingga Ke Hujung Nyawa"


mlm berinai kecil - pakaian Puteri Perak


mlm berinai kecil - pakaian Puteri Jawa


adk A setelah siap bersolek

bila keluar tgk ade wat persembahan tarian ala bolywood depan rumah, rasa mcm kelakar plak ialah biasanya org buat tarian zapin ker nie buat tarian bolywood rasa mcm pergi kenduri kahwen India lah plak..aku terus balik rumah ngan sayang..lini plak pun balik jgk sbb dia masuk keja pukul 2pm..


tarian ala bolywood

kat umah aku siap apa yg patut dan tukar stail tudung (pakaian still sama gak cuma gaya tudung ajer yg berubah - malas nak tukar pakaian)..sayang plak mandi sbb dia mmg buat kerja kat rumah m.cik natrah td (jd org rewang)


gaya tudung 1st house wedding


gaya tudung 2nd house wedding

kol 2 lebih kami nak gerak, belum kuar jln besar terserempak ngan fatin ngan hubby dia..laa dtg jgk minah nie ialah dia ddk kat Johor skang nie..berhenti sekejap tanya khabar dan berposing sekejap..terkilan jgk sbb tak dapat berborak lama2 sbb aku pun kena kejar masa..jd jumpa sekejap utk ilagkan rasa rindu..harap lepas nie dapat jumpa lg dan berborak lama2..insyaAllah


rakan sepermainan waktu kecil


dr kiri : suami fatin, fatin, rabiatul, aku & sayang

kami sampai kat Banting pukul 3 lebih..org pun dah tak ramai..yg kahwen nie adk kepada kak seri (kak seri nie kakak ipar aku), jd mmg kena pergi laah kalau tak pergi rasa mcm tak elok plak ialah dah jd ipar duai nie kena lah cuba rapatkan tali persaudaraan lg2 kami nie adalah menantu kan..

dah mkn kami minta diri, harap berbahagia hendaknya ;)

kami singgah kg jap..kak ros tak sangka kami pergi jgk kenduri kahwen nie jgk..kak ros ingat kami tak balik..pas borak2 aku landing depan tv tau2 ajer dah tertido sama ngak ngan sayang..terjg pun bila terdengar sayang terbatuk..bila tgk jam dah pukul 6 lebih..tadi janji ngan sayang pun mmg nak balik awal sbb badan dah penat lah..kalau balik awal blh rest awal kat rumah..aku rasa nie adalah 1st time kami balik awal dr kg sbb biasanya tengah malam baru balik rumah..


wedding's sani - adk kak seri

sampai sg.buloh just lepak depan tv..sayang taknak tidor awal sbb nak tgk bola..sayang suruh aku tidor kat dalam tapi aku taknak aku nak tido kat depan nak teman sayang..walaupun tido tapi still dlm kategori dalam meneman jgk lah tu ehhehehe

tau2 ajer sayang angkat aku msk bilik..aku pun tak tahu pukul bape time tu..

zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

5 kata-kata indah:

wak_ron81 said...

penat erk sayang.... alalalalala....
ciannye dierrrrrr...
mmmmuahhhhhh....

wak_ron81 said...

mase tu babah tgk bola sampai kol 2 lebih....
wakakaka...
nak angkat sayang pn x larat coz berat... ahakzzz

zarena heeney said...

ooo ckp ina berat, teruk tul..tapi kena angkat jgk eheh

wak_ron81 said...

tanbah berat 10 kilo... mcm beras jati cap kapal layar, beras pilihan anda

zarena heeney said...

ina tak makan beras jati tau..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha