NuffnangX

Monday, May 14, 2012

Hutang Tertunggak

lega sudah kini
sebab selesai membuat pembayaran untuk credit card
kini hutang credit card telah tiada
habis jea
aku terus potong credit card aku
selagi ada dalam wallet
selagi tu la aku akan swipe di mechine credit card
tak sudah-sudah untuk berbelanja

setelah buat full settlemet untuk credit card
terus aku senyum kelegaan
selepas ini
no no untuk credit card

bagi aku banyak keburukkan dari kebaikan 
menggunakan credit card nie
bila sudah selalu sangat guna
tak termampu nak bayar
di tambah-tambah plak dengan tunggakan interest
perghhhhh boleh pengsan dibuatnya 
bila bil credit card sampai di rumah

lagi bahaya bila gunakan credit card untuk menggeluarkan CASH
interest yang dichargekan pada pelanggan
memang tinggi
jadi bagi aku memang kemudahan credit card BAHAGIA
semasa menggunakannya
DERITA apabila statement sampai di tangan
bila tertangguh bayar hutang credit card
bertambah tinggi la interest yang dikenakan

sudah-sudah la aku menggunakan kemudahan credit card nie
baik lupakan sahaja
dan berbelanja dengan debit card sahaja
ada duit dalam bank
boleh la berbelanja
takder duit dalam bank
duduk jea diam-diam tak payah nak shopping

tapi kini aku bahagia
sebab sudah bebas dari hutang credit card
Alhamdulillah
kata kan tidak kepada Credit Card :D

3 kata-kata indah:

~ain said...

Tahniah laaa, ena! Sebab berjaya tamatkan penggunaan kad kredit. Tapi, ain takleh nak terminate kad sebab perlu bila nak tempah hotel ke, tiket flight ke.. cuma pastikan penggunaan terkawal. Tapi, skrg semua booking mooking tu dah boleh guna debit kad kan.. lebih baik laaa dari kredit kad...

Zura Tahir said...

betul na..baik gune debit card...aku xpnah ade credit card n blm berminat nk ade...tp bile dgr cite krg sure aku xnk ade kot..:)

FirZie83 said...

azie pernah melalui saat dikejar bank bagai berkaitan kad kredit...besa la kak..hidup ni kan umpama roda...tapi beberapa taun lepas hubby da settlekan suma kad kredit n cancel sumanya..cuma baru taun lepas ja hubby apply satu ja itu pun guna kalo keadaan mendesak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha