NuffnangX

Saturday, February 23, 2008

LiNi - MaLaM BeRiNai KeCiL

8hb feb 2008 (malam)

mlm berinai kecil nie utk family ajer..mlm nie kami sekeluarga akan pakai kan inai utk bakal pengantin..yg tolong pakai kan utk adk aku nie aku ngan ana..abis tangan aku merah..


kami guna daun inai pastu campur kan inai dr mekah..daun inai lili blender hgga hancur..campur skit ngan arang, nasi n daun limau..


seksa btl nak pkai kan inai kat adk aku nie..byk sgt bergerak..pastu ada ajer tempat kat badan dia gatal2..nak ajer aku lesing adk aku byk sgt songeh dia tapi sbb ko nak bakal jd raja sehari takper takper garu jgk la kan..nnti merajuk la plak..adk aku nak pki inai stail india tu (buat lukisan kat tangan kita tu) tapi mak aku tak kasi buat sbb mak aku taknak nampak ank dia mcm org india(klu ada teman blogger dah kawen than pkai inai mcm tu jgn teras plak tau, nie pikiran org2 tua)..aku dulu pun nak buat jgk tapi tak dpt kebenaran dr mak jd kami berdua tak mersa la nak pakai inai india tu


pastu aku pki kan tuk mak..mak uda pun pakai..tapi mak byk borak ngan mak uda..entah apa yg diorg borakkan..bukan selalu jumpa kan..


ana pun pakai jgk..tapi aku tak pakai pun, pakai sekejap pastu aku buka sbb aku kena pakai kan utk org jd klu aku pkai saper nak pkai kan utk org lain..berkorban ajer la
dah pnt kami tido bergelimpangan ajer kat depan..aku pun tak tau sayang tiso kat maner..tau2 sayang kejut kan aku bangun solat subuh..



leceh gila nak pkai kan inai kat tepi kaki nie



aku ngan ana - ngan betis peha adk aku



merah tau inai gabungan nie



jarang jumpa bila jumpa tak ingat asyik borak ajer - mak n mak uda

4 kata-kata indah:

pearlEJ said...

wahhh... tukang inai pun ena gak.. pengantin pasneh mmg kena belanja ena mcm besar la kan.. hehehe...

psst yang, ej time kawin dulu pakai arr inai style india tuh, hihihi, penuh jari n tangan dilukis.. :D

ZH - Ena said...

mmg kena tuntut kan ngan pengantin baru nie..tu la ena pun mmg teringin nak pakai inai lukisan tu, cantikkan..tapi mak tak suka ikut ajer la

wan said...

cekcinya pengantin!

best la meriah betul masa berinai nih. yang tak sanggup nya kena tunggu sampai merah baru leh basuh. :)

ZH - Ena said...

semua dah penat tak kuasa nak jg adk ena nie..jd adk ena tu pki inai smp la ke pg..nsb baik la inai tu tak jd hitam..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha