NuffnangX

Monday, February 25, 2008

LiNi - MaLaM BeRiNai BeSaR

9hb FeB 2008 (SaBtU MaLamNyEr)


pas isyak tu ayah aku panggil org masjid utk dtg ke rumah, sbb ayah aku nak buat majlis doa selamat skit..dah selesai bacaan doa (semoga perjalanan majlis perkahwenan adk aku akan berjalan ngan lancar - amin)..org masjid mkn pastu stay lg sbb acara mlm berinai besar dah nak mula..diorg nak balik pun nak buat apa kan..baik cuci mata tgk pengantin..



mlm nie adk aku n apis pki baju songket colur hijau (jd pengapit adk aku nie buah hati adk lelaki aku - dayah)



lawak tul adk aku nie tau la dah sah jd suami isteri jln nak ke pengantin lelaki nak laju ajer..mmg kena sakat ngan org2 kat situ..hah tau pun malu..bila dah smp kat pengantin lelaki (alaaa korang pun tau kan apa yg terjadi - jln sama2 la kan sambil berpimpin tangan)



kerusi penagantin pun dah diletak kan di bawak khemah jd bila diorg ddk ajer, mercun pun menyala..mmg cantik tau mercun buluh nie bila dah menyala (mercun buluh nie aku tempah dr melaka)..



dah selesai mercun di bakar, pengantin di arak msk ke rumah utk ddk atas pelamin..pastu setiap ahli keluarga di minta utk merenjis..aku tak nampak pun kelibat sayang..mmg ridu sgt kat sayang nie, ialah msg2 bz uruskan urusan yg telah diarahkan..mlm pun tido pun tak sama huhuhu


family mertua aku pun dtg mlm nie..mak mertua aku pun sempat la jgk merenjis..mak mertua aku tak tau adat org melayu nie mcm mane, jd aku kat sebelah mak mertua aku nie ajar la nak buat apa dulu..pengalaman baru utk mak mertua aku nie..besan mak aku nie 2 2 ibu tunggal, tapi mak aku yg paling muda..





sekitar majlis malam berinai besar
p/s : will be coming soon!!!! tgguuuuu sekitar majlis bersanding n penutup acara (mmg gempak penutup acara)

3 kata-kata indah:

fizz said...

selamat pengantin baru bt adik...berseri je pengantin :D

nanonano said...

ena,
mak baru 49 erkk??
wo0oo same mude ngn kaklong nano..
hiks :p
patot ar ena pun baye2 ank buah nano
:p
btw, slmt pgantin baru tuk adek ena tu..
comey sgt2 time die nikah tu

ZH - Ena said...

fiz - semua pengantin akan berseri2 kan

nano - yea ke..tgk la kakak dia pun comey gak hehehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha