NuffnangX

Saturday, June 25, 2011

Kata Lawak Umairah

"Ibu cam Singa"
bila aku marah si umairah
dan2 dia cakap macam tu
memula aku dengar memang tersedak la
tak tahu saper ajar dia cakap macam tu
bila umairah dah cakap macam tu
mula int0nasi aku akan jadi lembut semula
hehehhehehe takkan la nak kena c0p singa dengan anakkan
hahahhahahha


"Ibu kakak nak duit" umairah
"ibu takder duit" aku
"ibu takder duit yea..takper pinjam kat wan yea"

aku yang dengar terus tergelak
amb0i-amb0i pandai la tu


"ibu kakak nak duit" umairah
"ibu takder duit" aku

"ibu tipu nie ada banyak jea duit ibu" umairah

sambil keluarkan duit dari dalam wallet aku
alahai tak b0leh nak menipu si umairah nie
dalam diam minah nie dah keluarkan wallet aku dari dalam handbeg
pandai..pandai..


sayang hantar kawan dia pergi ke Tasik Puteri Rawang
bawak sekali umairah
"umairah di rumah ada bela binatang aper" kawan sayang
"kakak ada itik tapi itik dah mati" umairah
"ada binatang lain ker di rumah umairah jaga" kawan sayang
"hah ada, kakak ada harimau kat umah" umairah
"hah harimau yea ker nie" kawan sayang
"ada ibu la harimau" umairah
sayang dan kawan dia tergelak tak ingat
aku yang dengar terus tersedak gak bila sayang citerkan semula
hampeh betul la anak aku nie
singa ngan harimau yang aku jadi


"ibu nak duit" umairah
"ibu takder duit" aku
"guna la kad ibu tu" umairah
sambil tangan dia buat aksi cucuk kad kat bank
alahai ingat jea dia mana nak dapat duit minah kecik nie
ada jea idea dia nak duit
ingat ibu dia chop duit ker
grrrrrr

2 kata-kata indah:

Zura said...

ya allah comeynye na..dh pandai cakap...ko di cop singa ngan harimau...tp perangai sama mcm anak buah aku yg muqri tue..suke mintak duit nk beli bantal ben 10...dia siap cakap "duit abang xcukup"..aku xjd nk marah terus bg dia ambik duit aku...hahaha...

Ya ALya said...

cam sara lak mesti tanyer mummy ada duit...kalau cakap ada,dala yg di mintaknuer su beli.....sekarng cakap tak de je duit....senyapla dia tak mintak belikan barang....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha