NuffnangX

Wednesday, February 16, 2011

Tadah Telinga

hari nie hari pertama aku bekerja
memang kebiasan mana-mana c0mpany
hari pertama memang tak best
kena inducti0n - b0san beb


tadi inducti0n dengan finance, HR, Admin, l0gistic
tadah jea la telinga
naik tepu la telinga nie dengar penerangan yang diberikan
aku masuk 0pis hari nie
ada 3 0rang masuk sekali
3-3 sekali bahagian finance
0k la tu ada geng sekali
tak la tercangak jea di 0pis baru nie


lepas penerangan HR minta kami buat check up dengan buat buku bank
buat check up sekejap jea
check air kencing, tekanan darah tinggi, mata dan bukaan dada ketika bernafas
tu jea check up yang d0ct0r buat
biasanya kalau buat medical check up untuk masuk kerja
macam-macam yang kena check
x-ray pun kena buat jugak


buat buku bank plak di h0ng le0ng bank
emmm ada penambahan buku bank la dalam laci meja s0lek aku tu
banyak jea bank tapi dut n0n-ad0 hahahahhaha
setiap kali kerja baru buat la buku bank baru
setengah hari jugak la buat semua benda nie
masuk 0pis dah nak dekat waktu lunch


waktu lunch aku balik ke rumah
ambil masa 10 minute untuk sampai ke rumah
tujuan utama aku balik untuk menyusukan umar
cian anak ibu
nampak jea muka aku tersengih-sengih umar
geram teng0k si bambam nie


pagi pergi kerja ambik masa 20 minute jugak la
jem di simpang 4 kuang
sabar jea la menghadapi di pagi hari
masuk kerja puk0l 9am
dan balik puk0l 5.30pm
sebulan sekali jea kerja pada hari sabtu


nanti-nanti aku snap gambar di 0pis baru aku nie
nak ambil tadi mcm tak manis jea
ialah sentiasa ada 0rang disekeliling aku kan
harap semuanya 0k di tempat kerja baru nie :D

3 kata-kata indah:

A N A K - A N A K K U said...

heheehe good luck na kat tmpt baru...hehehe tmpt baru hdp peel org barulah....pepepn janji hati bahagia...heheeh

Zura Tahir said...

jgn cm tmpat keje ko yg lepas sudah...satu internet pun ko xleh gune...

Farra Dhelina said...

wah keje baru ye ? taniahh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha