NuffnangX

Monday, February 14, 2011

Keranamu Upin & Ipin

umairah memang suka gila dengan upin ipin
banyak k0leksi upin ipin di rumah kami nie
ada sticker, pakaian, selipar, b0t0l air,
buku mewarna, buku cerita dll yang semuanya ada gambar upin ipin
memang banyak la
kalau sticker tu semua tempat di tampalnya
kadang-kadang tu baju umar pun kena tampal gak
nasib la kan saper yang kena tampal


pantang nampak upin ipin nie
c0nfirm kena belikan untuk dia
apa-apa jea la
kalau pakaian tu
lagi la
kalau nampak jea
terus ambil nak pakai


kalau baju upin ipin tu basuh
duduk la bawah ampaian tu k0n0n-k0n0n baju tu akan cepat kering la k0n0n
bagi pakai baju lain taknak
sanggup panggil pampers jea
siang baju upin
malam pun nak jugak pakai baju upin
geram gak rasanya


tadi pergi pasar malam
nak cari kudapan untuk di makan sahaja
tetiba umairah nampak baju upin
terus tunjuk pergi ke baju upin tu
bila tunjuk kat dia
terus ambik dan peluk upin
"sayang upin"
ajuk macam maner upin cakap
"sayang kak ros"
hahahahhah terus kena gelak


emmm memang kena belikan kan la
kalau tak beli melalak dia nak jugak baju upin tu
kami ada la beli apam balik perisa ch0c
putu bambu


sampai rumah tu
terus xcited umairah nak tunjuk baju upin dia pada wan dia
umairah nak buka baju dia nak pakai baju upin dia yang baru
mak aku cakap
"kena basuh dulu baju nie baru b0leh pakai"
umairah time tu angguk jea kepala dan pergi ke dapur
kami leka jea la teng0k tv
tetiba umairah datang semula ke depan
terus pergi ke babah dia
tetiba sayang terus gelak
pastu tunjuk baju upin yang dah basah kat aku
laaaa budak nie


hehehehhee tu la kata-kata kita tu kena betul
teng0k la pada umairah
nenek dia cakap kena basuh dulu baju baru b0leh pakai
jadi umairah basuh la baju tu dan nak pakai
hahahahaha memang kami gelak sakan la


Alhamdulillah aku sudah dapat kerja
dekat jea dengan rumah
di Rahman Putra
rezeki anak-anak

2 kata-kata indah:

Zura said...

pg td aku tgk kat tmpat ko interview tue ada briefing..jenguk2 gak kot2 ko ade ke...hehehe

antalya said...

kelakar la umairah ni.dok tunggu bj kt bwh ampaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha