NuffnangX

Thursday, February 10, 2011

Burung Apa ... Burung Apa...

k0tang ingat lagi tak iklan raya tahun [entah tak ingat]
burung apa ... burung apa...
pastu ayah dia layan jea pertanyaan anak dia yang
tanyan banyak kali tu..c00l jea layan anak dia..
burung ti0ng..burung ti0ng [betul ker burung ti0ng, ingat2 lupa la]


dulu aku teng0k iklan tu
terdetik dalam hati
takkan la budak nak menanya banyak kali
mak aku siap cakap lagi
aku dulu pun macam tu jugak
suka tanya banyak kali


dan sekarang nie turn aku dan sayang plak
menghadapi
apa tu..apa tu...apa tu..
dari mulut si kecik tu
apa yang dia nampak mesti nak tanya
kalau kami diam jea tak layan
umairah akan tarik muka aku @ sayang untuk lihat apa yg dia tunjukkan
dalam kereta macam tu
ada sahaja yang di tanya
dah jadi macam mak nenek dah aku teng0k
apa tu ... apa tu... apa tu...


kalau teng0k tv lagi la
umairah bukan blh terima jawapan yang sekali
benda yang sama
dan dia nak kami cakap banyak kali
sebijik macam iklan pertr0nas raya tu
nanti nak cari dalam utube
tepek kat dalam bl0g aku nie


kalau teng0k binatang dlm natge0
macam tu la
dah macam bertih p0p c0rn kami nak menjawabnya
kekadang tu tak terlayan la kami nak menjawabnya


dan lagi si kecik tu suka buat
kalau kami minta t0l0ng ambilkan rem0te tv
dia dah tahu rem0te tv yang maner satu
pastu dia mula la tunjukkan benda-benda yang lain
bila kami cakap bukan..bukan..bukan..
dia tunjukkan benda lain
sampai kami tak jawab lagi
baru la si bam bam tu bagi rem0te tv


lagi satu hal
kalau kami tak bagi benda yang dia nak
mula la akan keluar ayat
"taknak kawan"
bila aku cakp
"0k ibu taknak kawan"
hah meraung la dia menangis
hahahahahha baru tahu


penat melayan karenah umairah skang nie
umar plak skang nie sudah suka angkat kaki tinggi-tinggi
pastu dah mula angkat badan
letak atas katil
dah berpusing-pusing atas katil
emmmm anak-anak ibu sudah semakin besar

6 kata-kata indah:

MamaBatrice said...

ingat2....iklan arahan arwah yasmin tu kan...bermakna sungguh iklan tu kan...

tp rasanya bukan burung tiong kot...burung apa ntah...zana pun lupa

bebudak nie..perasaan ingin tahu dia org sangat2 lah menebalkan..tu yg tanya banyak kali tu...tp takpe..layankan jer..coz' diaorg dlm proses utk belajar....

our CNY and time to collected Ang Pow

mummy_ayu said...

suka ingat tu..ending dia sgt touching...
wah umairah pun pandai tak nak kawan..sama la dgn Iris..

mummy_ayu said...

suka ingat tu..ending dia sgt touching...
wah umairah pun pandai tak nak kawan..sama la dgn Iris..

mummy_ayu said...

suka ingat tu..ending dia sgt touching...
wah umairah pun pandai tak nak kawan..sama la dgn Iris..

nanonano said...

hahaha besnye,
byk mulot ehhh,
mesti meriah je kat umah tu :)

A N A K - A N A K K U said...

burung murai lah ena uits....sesuka jer brung tiong...hahahah bebdak mmg mcm tue, iman ngan haziq pn same, siap tny lagi mane ayah dia, mak dia, atk nenek dia..penat nak jawab

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha