NuffnangX

Thursday, January 27, 2011

New Look - Umairah

potong taknak potong
potong nak potong
potong taknak potong
potong nak potong


berhari-hari jugak la kami berdua decide
sama ada nak potong atau tidak rambut umairah
rambut umairah memang tak pernah di potong sejak lahir
cum rambut bahagian depan sahaja di potong
sebab nak elakkan rambut masuk ke dalam mata
kami pikir kalau potong rambut belakang umairah
sayang plak sebab rambut ikal [keringting ikal] akan hilang
tak pasti plak selepas potong rambut ikal nie akan jadi semula atau pun tidak
tu yang sayang tu


jadi kami decide pagi tadi
potong jea la
ialah umairah pun selalu demam jea kan
kalau dah potong ringan skit kepala umairah nie
pada pandangan aku la
lagi satu memang patut pun potong
umairah nie bukannya suka sikat rambut
nak ikat rambut lagi la susah
kadang-kadang tu dah jadi anak sakai pun ada
rambut tu mengerbang jea
bila nak jalan jea baru la boleh ikat rambut tu kemas-kemas
jadi memang elok la di potong kan
setuju tak korang
[sajer nak sejukkan hati selepas potong rambut umairah]



tugas memotong rambut umairah ialah

V
V
v
v
v
v
v
v
v
v
v

babah umairah la




sayang sarungkan badan umairah guna plakstik
yang telah di tebuk tengah-tengahnya
gud idea
aku ingat nak guna towel jea untuk cover badan dia
sayang cakap tak payah
guna plastik jea
kalau guna towel nanti rambut melekat pada towel
susah nanti nak basuh untuk hilangkan rambut yang melekat pada towel
ok aku ikut jea


sayang sikit dahulu rambut umairah
bagi sama kan semua rambut



gengamkan semua rambut ke belakang
rambut yang telah di gemgam
terus di potong



bahagian yang tak sama
di potong semula
nasib baik la umairah diam jea ketika rambut di potong
aku la yang jadi mak nenek
ajak borak dengan umairah
supaya diam berdiri



muka masam sebab rambut dah kena potong
muncung jea mulut tu
sayang cakap muncung tu ikut muncung aku ketika aku tengah merajuk
hehehehehhee



rambut belakang dah sama rata
dah takder rambut kerinting ikal di belakang



selepas potong rambut
umairah taknak senyum pun
bila aku dah tunjukkan cermin depan umairah
baru lah....




terus jea buat muka comel
ehehehhehehe comel la anak ibu nie




bergambar dengan abg hakim
nie la kawan sepermainan umairah
umaiah memang rapat dengan hakim nie
abg hakim baru balik dari sekolah tadika




bersama dengan adk abg hakim - nazufa
kalau main tiga orang nie
pasti bergaduh
kalau main dua orang jea
elok jea mainnya
memang tak ngam kalau bertiga
sebab tu serasi berdua jea




jom lihat rambut umairah yang lama


tak nampak muka umairah yang bulat bila rambut panjang mengurai
bila dah potong nampak comel jea [puji anak sendiri heheheheh]
jadi keputusan kami berdua nak potong rambut umairah
memang sesuai sangat
kami tak menyesal

4 kata-kata indah:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

syg lagi bak potong rambut nuha, kami tunggu lama baru pjg dulu..hehehe

Lina said...

hehe cam kisah sy lak...ari tu pun berkira-kira cam ni lar nak potong rambut anak...bole baca kat sini

http://azlinamy-bigeyes.blogspot.com/2011/01/nak-potong-ke-tak

~ain said...

a'ah ena.. bila dah potong baru lah nampak macam budak-budak. Kalau rambut panjang nampak macam orang tua.. hehehe

kemas pun kemas juga...

mommy twin said...

na... cam fatin pun ade aku tengok lepas mairah potong rambut... so cuteee....geramnyer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha