NuffnangX

Friday, March 13, 2009

UmAiRaH KeNa UrUt

biasa la kalau ikut adat org jawa..kalau kita deman confirm mak bapak akan suruh ank2 diorg g urut (bkn pusat urut tu tau)..@pun mak diorg yg akan bwk ank2 diorg nie pg berurut..yang tukang urut nie plak mmg dah berpengalaman..mmg pakar dalam bidang dia lah..jd masa umairah deman bulan lepas (aku lupa nak upload gambo nie bila umairah kena urut) kami bwk si kecik nie urut..sbb mak mertua aku suh kami bwk umairah g umah mbah..mbah nie la jgk yg urut aku n betulkan kedudukan peranakkan aku sbb sblm nie aku ada prob skit kat peranakkan..pas 3x urut alhamdulillah aku di istiharkan aku pregnant..alhamdulillah..tutup citer :D

kira nie dah kali ke 2 kami bwk umairah utk di urut..1st time kami bwk pas umairah abis pantang, nak bagi badan umairah nie kuat skit jd kena la urut..mmg stail jawa la..tunggang terbalik umairah di urut..risau gak tgk tapi sayang ckp mmg urut jawa mcm tu..tak sempat la aku nak snap sbb aku terlopong tgk mbah tu urutkan umairah..

tapi 2nd time sempat la aku tgk tapi urut biasa ajer sbb nak bg ilangkan kebah demam dlm diri umairah..masa mbah tu urut (time nie terlentang ok ajer sambil urut sambil minum susu) ok ajer..tapi bila terbalikkan umairah n botol susu tercabut hah ko mmg mengamuk la si kecik nie..mmg tebiat umairah mcm nie klu tgh minum n kami terik btl susu mesti umairah akan nangis kuat gila..jd kami mmg dah faham sgt..ssh nak pujuk..

dh nangis si umairah nie cpt2 la mbah nie urut, dah siap nak pakaikan baju pun tak blh..lg kuat si kecik nie nangis..aku cpt2 bedung badan umairah ngan kain selimut pastu terus msk keta..tapi tak la aku terus kuar mcm tu jea kan, salam dulu ngan mbah ngan bg duit ikhlas skit..sempat la beli pil manjakani utk diri aku nie..
jom kita tgk aksi umairah kena urit ngan mbah :D



sambil kena urut, kita munum susu dulu
time nie dah meraung si kecik nie

2 kata-kata indah:

13may said...

urut tu untuk apa?

adat ker?

zh-ena said...

13may - urut tu utk bg pulihkan semangat bby kita..bila demam semangat bby akan lari (lebih kurang la) jd bila dah urut tu semangat bby akan kembali..badan bby akan segar n bersemangat semula..lebih kurang gitu la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha