NuffnangX

Saturday, July 28, 2012

8th Day Ramadhan

hari ke lapan (8) berpuasa
kali nie aku yang kelam kabut masak di dapur
mak tak larat nak bangun - kepenatan
jadi aku masak yang super simple
sambil masak aku buka jea lampu bilik adik-adik aku
nak bangun atau tidak terpulang
aku dah kejutkan

siap masak dan hidang
masing-masing bangun - wah berjaya jugak bangun tanpa
ada suara hali lintar kehkehkeh

menu bersahur hari ke lapan nie ialah :
1) telor dadar
2) Ikan bilis goreng cili api
3) Sup fishball
 macam mana sempoi jea kan
emmmm asalkan kenyang

sejak semalam umar akan terjaga waktu sahur
jadi sahur kali nie pun si bam bam nie bangun sekali
cuma surprise skit sebab umairah pun bangun sekali
cuma umar sahaja yang makan
umairah cuma baring di sebelah babahnya

umairah
terpisat-pisat bangun disebabkan adiknya memekak suruh kakaknya bangun jugak :p

muka segar bugar
bangun pastu siap makan sekali


untuk berbuka kami sekeluarga di jemput berbuka di rumah adik aku Lini
pukul 7 petang baru kami bertolak ke Ladang Baru
wah banyaknya juadah
sampai tak tahu nak makan apa




pelbagai jenis kuih muih

ada laksa lagi
tapi masa berbuka aku hanya makan nasi sahaja
lapar nasi tau

pukul 9.30pm baru gerak balik
tapi tak terus balik sebab menuju ke destinasi yang lain

1 kata-kata indah:

Ya ALiya said...

Laksa feveret ya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha