NuffnangX

Friday, July 17, 2009

GiGi BoNgSu PuNyA AnGkArA

dah seminggu aku alami sakit gigi
tapi aku tahan ajer
bila makan mmg perit jea nak kunyah
memandangkan aku sakit gigi sebelah kanan
jadi aku menguyah sebelah kiri
bila mkn mcm tak rasa nikmat pun
kunyah pun slow jea takut gigit terkuat
n terasa gilu kat gigi yang sakit


sebelum nie aku ingat gigi yg sakit adalah
gigi yg aku buat rawatan akar pada tahun 2006
masa tu gigi aku nie mmg sakit
gusi asyik bengkak
sbb ada lubang
sebelah kanan jugak
bila sakit rasa mcm nak mati jeaa
tak dapat tido nyer
time tu aper jea org bg petua
semua aku buat
tapi tak jalan gak
sbb tak tahan sangat
pukul 3am aku pergi klinik putra
adk aku yg drive
doc yg aku jumpa tu suruh aku pergi klinik gigi
sbb kat klinik tu takder buat rawatan gigi kan
tapi aku paksa gak
buat aper cara pun asalkan sakit gigi aku nie berkurangan
siap nangis lg depan doc tu tau


mungkin sbb kesian kat aku
doc tu suntik aku
ubat penahan sakit
lega la sekejap kan


pagi esoknya aku nekad pergi
klinik gigi untuk cabut
doc tu sarankan jgn cabut sbb gigi elok lg
cuma lubang skit ajer
nak tampal nnti tampalan nie akan tercabut semula
jd doc tu syorkan aku buat rawatan akar


rawatan akar nie
doc akan tebuk lubang tgh2 gigi
besarkan skit lubang gigi tu
tebuk sehingga ke dasar gigi
pastu urat gigi tu dibuang
bersihkan di bahagian dlm gigi
pastu di tampal dengan cantik
tapi proses nie kena buat 4 kali
bukan sekali tu buat terus tampal
tidak yea adk2 :D


utk rawatan nie aku kena charge RM400
tapi nsb baik la mak aku sudi
sponsor separuh
jd mak aku bayarkan RM200 n aku RM200
itu la dia story rawatan akar


tapi pagi tadi tgh berus gigi
mmg sakit tak ingat
aku belek2 la gigi yg aku buat rawatan tu
ketuk2 skit, tak pun rasa sakit


bila berus sekali lg
aku rasa sakit kat hujung gigi
tapi aku belek2 lg takder pun gigi
terus amik lampu suluh nak tgk aper yg sbb
gigi ku blh sakit kan


bila aku belek betul2
rupanya ader gigi bongsu
tapi gigi bongsu tu dilindungi oleh kulit gusi ~ pelik aku tgk keadaan gigi bongsu tu
rupanyan gigi tu tak dpt tumbuh ngan elok sbb
terlindung ngan kulit gusi tu
oooo patut la gigi aku sakit
rupanya gigi bongsu aku
yang punya angkara


baru aku ym ngan suzy
sbb dia pun sakit gigi bongsu
doc gigi tu ckp gigi bongsu dia kena operate
sbb tak dpt tumbuh ngan elok
hargai pun mahal tak ingat
lebih dr RM400


naper la comp tak buat blh claim
utk rawatan gigi kan
klu ader sng skit hati aku


uwaaaaa nak operate gak ker :(

13 kata-kata indah:

chik star said...

gusi as pon sedang membengkak ni.
:(

akk kt opis ni bg petua,
rendam asam keping dgn garam,
bia suam2 pas tuh kumur.

dh try tak mawww ponnn...
waaaa !!

FirZie83 said...

ena...skrg nih musim sakit gigi kot kan??hubby mlm nih nak gi klinik gigi balik coz nak buang benang coz last week buat surgery...

Zura Tahir said...

eeeeee....takut aku dgr cite krg nie lah...

Anonymous said...

dh tmbh gg bongsu ek
kita blom tmbh lg
sakit wo..klw kena sakit gg ni leh demam

~daRLee ZuRiS~ said...

haa..samalah ena
gigi bongsu zuris takleh kua2 sbb gusi
dulu gusi dh terbukak sikit
ingatkan dh oklah
tp..takdenye nk kuar
geram tol.
huhu..

Sidratul Muntaha said...

seksa klu gigi bgsu yg sakit..
hmm..
aduyaii
sian dia..
ade org kaat ltk gambir sarawak ok ler sikit
pernah buat tpi skunk takde dah.

Redbloodsnow said...

mmg azab wooo if sakit gg. zie kan ena, klo sakit gg kan...kompom moody 24/7..hehehe

get well soon dear :)

oli said...

sakit gigi ni boleh jadi gila oooo....
macam nak sepak aje orang ...hehehehehe
tahun elpas pun saya pi buang akar gigi depan...

Suziey Ahmad said...

siannya..eep aling xsuke sakit gigi..huhu..

iman said...

erk....tkt gak dgr, mcm terseksa jer..aku pernah rase dulu mase mengandung iman...tp pas bersalin, aku terus g klinik....cabut:d

Yan said...

ermm dia tumbuh sket2ler gigi bongsu tu..

tiap kali dia nak tumbuh tu mmg leh demam dibuatnye..

~ain said...

ain baca cite ena ni pun dah rasa ngilu gigi.. ngilu tang kena korek gigi tuuu. adoi.. tak sanggup!!

~ain said...

ain baca cite ena ni pun dah rasa ngilu gigi.. ngilu tang kena korek gigi tuuu. adoi.. tak sanggup!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha