NuffnangX

Tuesday, July 7, 2009

BaLiK KamPuNg

hari sabtu pun aku kena keja lebih masa
tapi aku ckp kat bos aku
aku kena blk gak sbb baby aku penjaga ader hal
jd terpaksa la aku blk awal
ialah time tu dah kol 3 lebih


pastu aku dah janji ngan ika
kami akan jumpa kat Giant Kelana Jaya
sbb dia ader order korset
tu pun jumpa pas kol 4
mmg terkejar2 la aku hari sabtu lepas
bengan pun ader gak grrrrr


sampai umah mak kol 6pm
semua org tggu kami jea
kesian sayang sbb 3 hari tak jumpa umairah
terus jea terpa kat umairah
emmm adengan lepas rindu la tu
kesian...


tggu aku siap jea
ialah badan aku dh gatal n miang
siap jea msg2
dah sumbat barang dlm keta
enjin keta pun dah start
mmg dah tak sabar la diorg semua nie
semua pergi cuma ayah jea yg tak pergi
sbb ader hal lain yg tak dpt dielakkan


aku dlm keta mmg bantai tido la
penat tak ingat la
umairah plak mak yg tolong pegang kan
smp alor gajah dlm kol 9pm
kami tido kat umah family mak uda
adk beradik mak yg lain mmg tak tau kami nak pulang
buat surprise...mmg terkejut la kami dtg nie


hari ahad plak
memandangkan pak uda buak kedai mkn
mmg kami minum sarapan kat kedai ajer la
kedai pak uda nie depan rumah jea la
hehehehe kelakar plak ialah
minum kat kedai plak
tapi best tu


kami adk beradik
asyik tgk pokok rambutan ajer
aku rasa setiap rumah kat area umak mak uda
nie mesti ader lebihh dr sebatang pokok rambutan
pastu buah plak mmg lebat la
siap kami ckp naper la tak mkn
mak uda ckp yg tggl kat kg nie cuma org tua ajer
jd mmg tak lalu nak mkn dah buah rambutan
umah mak uda nie pun ader 3 pokok rambuatn
2 jenis merah n sebatang lg buah rambutan gading
yg merah tu mmg sedap gila
mak uda ckp rambutan jenis gula batu
manis ngan sedap sgttt la


pas mkn tgh hari kami pergi plak rumah mak dak
sekejap ajer kami kat situ
borak2 skit tanyer khabar


terus kami pergi plak ke rumah maklang
pergi ke telok gong
dekat ngan pengkalan balak
kat sini kami semua dh penat gila
siap baring2 lg
kat sii baru la perasan yg umairah
badan dia dah panas
nsb baik la bwk ubat
terus bg ubat kat umairah
takut melarat plak nnti
kol 9 lebih dh gerak blk sg.buloh


aku msk jea keta bantai tido la
umairah plak pas dah mkn ubat mmg terus tido la
tggl driver ngan co pilot jea berjaga


semalam aku msk opis
mata lebam jea tak ckp tido
umairah plak tggl lg kat umah mak
hari nie baru nak amik
smlm aku keja smp kol 8 lebih
tu yg tak sempat nak amik umairah


malas gila nak upload gambo
nnti2 la erk

5 kata-kata indah:

Zura Tahir said...

ari sabtu ko g melaka gak ke...aku pun g melaka gak..antar adik aku nk start kelas kan...kat uitm lendu

~ain said...

kampung kita sama laaa ena.. kat melaka kuala sungai baru.. makcik ain kenal kak ara tu.. tuk nuh kutan tu, dia kata penah dgr tapi tak ingat sangat...

Yan said...

besnye kg ade byk pokok buah2an.. tp tula bukan selalu leh balik.. tp klu dah depan umah ade pokok rambutanpn mesti tak termakan.. silap2 dah muak sbb hari2 pandang

Suziey Ahmad said...

hhahaha..sama la kita..kalu balik kg zzz je...:p

hsoyal said...

k.ena.. terkejar2 n bengang sbb ika ker? sori ek.. huhuh.. neway tq..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha