NuffnangX

Wednesday, November 19, 2008

JaHiTaN

Jahitan kat perut aku dh kering..mak aku tempah mak bidan selama 44 hari utk jaga aku n jaga bby aku..maksud jg kami berdua ada lah..pg2 mak bidan nie akan dtg umah aku..1st dia akan mandikan umairah n buat senaman utk umairah..bila dh selesai uruskan umairah n umairah dh tido baru la mak bidan nie uruskan aku plak..

m.cik nie akan mandikan aku guna air daun (tutp bekas jahitan ngan plastik supaya tak kena air, takut lembap plak bila kena air kan)..pas dh mandi baru la m.cik nie urut aku plak..urut 1 badan tapi bhg perut tak sentuh la cuma letak ubat manjakani kat bekas jahitan nie..masa mula2 letak manjakani nie mmg pedih la tapi skang nie dh ok sbb dah kering skit..

tungku 1 badan n tocang rambut aku tggi2..mmg m.cik jg aku n bby betul2 la..aku mmg puas hati la m.cik nie jg aku..cuma aku skang nie tak blh lg mkn ubat rempah n ubat periuk..bila dh ok dlm perut baru la m.cik nie akan buatkan utk aku..

aku tak suka bila kena letak param kat badan aku..satu badan plak tu kena letak..sbb busuk la bau param nie..pastu kena letak pilis kat dahi plak..ubat nie diletakkan supaya tak msk angin dlm badan aku..mcm2 kena letak kan..pastu lg satu aku tak suka bila m.cik nie letak minyak rambut kat kepala aku..sayang ckp bau aku dh mcm bau ACI plak..geram ajer bila aku dgr..pas dh ckp mcm tu lari plak dr aku, takut kena cubit la ngan aku tu..

pasal bayaran aku tak kesah kena bayar mahal pun sbb aku tau mak aku tak larat nak jg aku n umairah sgt jd better upah org lain utk jg kami kan..kesian kat mak aku ialah nak jg kedai lg n nnti nak jg kami berdua plak..

korang baca tak paper ari nie?????
baby kat nurseri meninggal sbb tercekik susu..takut plak aku nak hantar umairah kat nurseri ialah skang nie mcm2 kes blh berlaku..mak aku pun tak bg aku hantar umairah selagi umairah tak setahun..ialah umairah tu kuat minum susu..kesian family yg kehilangan bby diorg tu..harap bersabar ngan dugaan nie..

umairah cepat besar erk :D

2 kata-kata indah:

shafarina said...

Walau jahit luar dah kering, jahit kat dalam masih belum OK tau Ena.

Masih rasa nyilu2 lagi, sekurang2nya dalam setahun ni.

Besar cepat baby, leh jalan2 kat Putrajaya jumpa Auntie Wan :)

ZH - Ena said...

shafarina - tu la mmg rasa sakit lg bila jln cpt2..pastu klu tido dlm keadaan mengiring mmg rasa nyilu la..

setahun?? lama nyer nak baik..

blh ajer kita jumpa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha