NuffnangX

Tuesday, July 29, 2008

Jom TeRjUN SuNgAi

pas kami dh puas mkn durian, apa lg terus la ke sungai..dusun durian nie berdekatan ngan sungai..tapi memandangkan mlm td ujan jd air sungai nie dh bertukar colour..jd mcm air teh..mula2 aku ingat taknak msk tapi bila tgk m.cik yati dh turun, mak we adk kau pun dh turun..lg plak bdk2 lelaki dh terjun tiruk msk sg..buatkan aku geram ajer nak msk gak..tak blh jd nie..nak msk gak..sayang dah jeling2 aku..tanda taknak bg la tu..

alasan aku senang ajer

"sayang badan ina dh panas, kesian baby dlm perut kepanasan..ina msk jap erk tuk sejukkan badan" pandang sayang ngan muka kesian

"ok kejap ajer tau, tggu babah nak salin seluar pendek jap"

yes yes yes (dlm ati la)

adk aku pun apa lg nak ikut sekali la..alasan adk aku (lini) lg bagus kat suami dia..dia nak kencing..bila dia ckp mcm tu apa lg semua yg ada kat tepi sungai lari jap ke tgh sungai..teruk tul la adk aku nie..nak turun pun jgn la bg alasan mcm tu..tak senonoh tul la


bila kaki aku msk ajer dlm air sungai..perghhhhhh mmg sejuk gila (klu tgk colour air sg mmg tak lalu nak msk la) tapi bila dh cecah kaki kat dlm sg mmg tak blh nak tggu2 lg nak terjun ke dlm sg..syork gila


adk2 aku pg ke atas sg pastu hanyut kan badan..dah jd mcm memerang plak aku tgk..tapi yg lawaknyer apis tak kd mcm memerang tapi mcm gajah yg asik tenggelam timbul..ialah badan dia berat mm maner la nak terapung atas air..adk2 aku punyer size kecik ajer..mmg asyik kena gelak ajer la..sayang plak dah kena tolak ngan abg atan n p.cik awe sbb taknak turun pas dah tukar seluar..apa lg bunyi jatuh dlm sungai mmg tak ingat..kedabommmmmmm kalah bunyi mercun buluh hahahahaha


adk2 aku plak guna batang pisang utk jd kan pelampung..mcm2 hal..dah puas main utk jdkan pelampung pastu cantum2 kan jd rakit plak..3 batang pisang di ikat pastu campak dlm air..mmg tak tenggelam tapi..nasir n sobri naik ok ajer bila apis naik sekali terus batang pisang tenggelam..mmg lawak..sakit perut aku gelak tgk kan gelagat msg2..


sayang plak mcm biasa la berenang ala2 pengguin, mmg comel..aku nak terangkan pun susah..aku yg tak tau berenang, sayang la bwk aku ke tgh..aku n lini kan tgh pregnant asyik la kena usik sbb tak payah pakai pelampung sbb kami dah ada pelampung semulajadi..hampeh btl la p.cik2 aku nie..ok la tu memeriahkan suasana..


ayah aku plak amik durian yg jatuh dlm sg..besar gila durian nie..bila buka n rasa isi durian tu perghhhhh mmg sedap gila..tak dpt nak gambarkan rasa dia mcm maner tapi mmg sedap sgt la..kalah durian yg harga dia sebijik RM30.00..btl tau sedap sgt..

mmg best la percutian ari mggu lepas..dgn msk duriannyer..mandi sungainyer..n yg pasti msg2 ada kenangan ngan pacat..


korang pernah g dusun tak..mcm maner best kan!! mcm nak pg lg jea :D










4 kata-kata indah:

car loan calculator said...

Can you add some more photos?


car loan calculator

ZH - Ena said...

car loan calculator - hai thaks coz come to my blog..

13may said...

hehhe hehhe...best betoi :D

ZH - Ena said...

13may - rasa ketenangan la di luar bingit kota..tenang ajer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha