NuffnangX

Monday, March 7, 2011

Main Ny0r0k-Ny0r0k

malam tadi punya citer
umairah nie suka sangat la main ny0r0k2
suka plak ny0r0k dalam almari baju
pastu tutup pintunya


jadi malam tadi
dia masuk bilik mak ngah dia
pastu menjerit-jerit
"ibu cari kakak cepat"


aku pun sajer jea masuk dalam bilik tu
"maner kakak nie..ibu tak jumpa pun"
terkekek2 la uamiarah dengar bila aku cakap macam tu
terus dia kan cakap
"kakak dalam nie la"
"hah jumpa pun umairah nie"


tapikan lepas dia dah cakap macam tu
umairah akan keluar dari dalam almari
sambil buat macam nak cekik kita
main angah-angah la k0n0n
macam nak takutkan kita


tapi tetiba...



umairah cuba t0lak pintu almari baju tu
bila dah banyak kali cuba tapi pintu masih tak bergerak
mula la terjerit2 dalam almari tu
aku kat luar nie biarkan jea
bagi pengajaran skit



pastu dapat t0lak skit
dapat la keluarkan kepala dengan sebahagian badan dia dari dalam almari tu
bersusah payah la nak t0lak almari tu



bila dah dapat keluarkan badan dia
lagi la senang nak t0lak pintu almari tu
pastu tersengih2 kat aku


aku tak suka la skang nie dengan pintu almari jenis gel0ngs0r ke tepi
bila dah lama2 susah nak tutup dn buka
sebab landasan untuk r0da kaki almari tu dah penuh dengan habuk @pun
dah takder laluan pun
pintu almari aku dah aku buka pun
lagi senang takder pintu
kekadang tu tetiba jea b0leh stuck bila nak buka almari gel0ngs0r tu
geram tau




memanjang nak pakai baju upin ipin
dah naik muak aku teng0k baju upin ipin
ialah aku dah susun pun baju apa yang nak di pakai selepas mandi
tapi b0leh dia amik semula baju tu
dia simpan pastu amik baju upin ipin
geram jea teng0k
skang nie nak ikut pilihan dia jea nak pakai baju apa-apa pun
lantak la baju merah
seluar plak hijau
berbulu jea aku teng0k
nk marah mcm tak l0gik jea nak marah
emmmm layan jea la
kira 0k la tu dari dia buat hal taknak berbaju lagi la haru


ada sekali [selalu jugak sebenarnya]
baju upin ipin dia baru jea basuh pagi
tapi tak bersidai lagi la sampai ke petang
malam nak tid0r dia cari baju tid0r upin ipin dia
aku cakap la basah
tk amik pedulik pun
menagis berguling-guling
aku pun amik baju tu
terus ir0n
menyirap jea darah aku time tu
sabar..sabar..sabar..



pastu baring sebelah adik dia
si bam bam nie suka kalau kakak dia baring sebelah dia
skang nie dah kenal 0rang
0rang yang dia tak pernah jumpa jangan harap la dia nak
mesti nangis
emmmm umar k0 nak ikut perangai kak pija ker
n0 ... n0 .... n0 ....
taknak kat 0rg lain
nak dgn mak dia jea

13 kata-kata indah:

.::WaNiE::. said...

ohh umairah tak abis demam upin ipin lagi kee

~ain said...

kalau almari tu tersekat tak leh buka, vakum kan habuk2 tu..kdg2 pintu tu menggelongsor kan? hahaha kalau ada budak2 lagi laaa haru..

umairah! nakal ye, sekarang!

saya said...

hehhee..macam2 peel kak long ni ye...main almari le pulak.. umar pon dah besar nampaknya.. sayang semua...

atty's said...

suka ye umairah ngn upin ipin..

A N A K - A N A K K U said...

heheehe....mmg bestkan.....tgk gelagat dia, tp geram jer bila, kate dia jer nk dgr...hahahaah

Zura said...

comel je na..aku dpt bayangkan...

aku mmg xsuke almari jenis sliding door tue..

nurul said...

hahahaha... umairah2.. bila umor nie mmg kena nnti darah ada d ujg rambut.. salah 1 sebab nk ikot citarasa yang tah apa2.. hahaha.. bior la akak dia dgn baju upin ipin dia.. asalkan x bt bad mood dia..;)

CuTeMiUt78 said...

hik..hik..hik.. eemm sepesen ngan mirul..

ida khairani said...

Berjaya juga melepasi halangan berpintu.. Bagus betullah..namapun kak long. Usaha tangga kejayaan!

ita cutevirus said...

hebat betul penangan upin ipin ek??
almari sliding memang problem..
memang jimat space tp, kalo stuck tu, boleh kasi darah naik...

Farra Dhelina said...

mcm tu lah anak2 dgn upinipin kan..

a'a lah pntu almri skrang ni mmg mcm tu..ada masa2 tak leh bukak..

shahrul said...

haha..nakal budak2 kak..camtu ler.. :p

13may said...

betul betul betul...keh keh keh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha