NuffnangX

Saturday, October 25, 2008

KaiN BaTiK

mlm td mak mertua aku call bgtau yg aku ngan adk aku kena tukar kain batik yg telah kami pakai..klu ikut petua org jawa klu dlm family ada yg pregnant baby msg2 saling mengalah utk kuar dulu..jd prob aku skang nie mgk tu la kot..jd pg td sayang bwk aku pg umah adk aku utk tukar kain batik..

klu ikut petua org melayu plak, tak blh tggl serumah klu ada 2 org pregnat..alasan yg sama gak la ngan petua org jawa..msg2 taknak kuar dulu sbb nak mengalah pd salah sorang..isk isk isk mcm2 kan petua org dulu2..aku sbg ank n menantu ikut ajer la..

smp kat umah adk aku dia tak bgn lg..hish teruk tul adk aku nie..klu mak tau mmg kena bebal la ngan mak aku..ialah time pregnant nie kita maner la blh bgn tido lewat2 sgt..tak elok utk kita n bby dlm kandungan..blh jd malas..

mmg aku gendang pintu blk tido adk aku tu..terpisat2 dia bila buka pintu blk aku ada kat depan dia..dia pg basuh muka jap, aku bantai kuih raya atas meja..hehehehe smp lg melantak..

bila dia dh depan aku, baru la aku citer kat adk aku naper aku pg2 lg dh kat umah dia..terus dia msk blk semula n amik kain batik yg dia pakai mlm td..aku plak bg kain batik yg aku tgh pakai tu..

aku ckp kat lini sekali wat sementara nie jgn dtg umah mak dulu sehingga aku selamat bersalin..cian kat kami berdua kan..aku harap pas nie cpt la aku bersalin..insyaAllah

4 kata-kata indah:

J u l i a 。.゜✿ said...

cepat lah ena bersalin. cepatlahhh.. cepat lahhhhh..

*tengah doa ni*

enaaaa.. selamat menempuh alam keibuan. goodluck cayang.

ZH - Ena said...

salam jue - mmd dh tak larat sgt nie jue..rasa mcm nak ilang nyawa ajer skt dia..doakan ina n bby selamat erk jue :D

cikdinz said...

wife saya ngan adek dia elok je duk sama-sama masa pregnant.
sorang bersalin bulan 9. sorang lagi bersalin bulan 11....

izawani/JEEN said...

Errr... dah bersalin kot ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha