NuffnangX

Friday, October 26, 2007

KeNdUri KeSyUkUrAn & OpEn HoUsE

mlm td aku ngan sayang buat kenduri kesyukuran sempena kami masuk umah kami nie..ingat taknak buat apa2 pun cuma kami msk mcm biasa dan baca yassin jea..tapi maa yg syorkan supaya buat jea sekali sbb tak payah lah lg nnti buat lg kan..maa offer utk tlg msk..jd semlm aku leave & sayang plak MC utk buat semua benda nie..

jd dah alang2 kami buat kenduri kesyukuran kami buat sekali open house ialah syawal still ada lg kan..aku jemput member2 sekolah aku dulu & sayang jemput 2 org member dia sahaja..saper lg kalau bukan bob & epoy..msg2 bwk wife sendiri..nurul dah nampak badan dia berisi skit sbb dah 4 bulan pregnan kan..yg fid mcm biasa ajer lah..

bangun pg sayang ngan aku pergi beli ayam dulu..beli 4 ekor ayam kerat 18..blh lah banyak skit dapat..pastu kami pergi econsave nak beli segala benda yg telah dicatatkan..mmg banyak lah yg kena beli..habis kat sini ajer RM106.42..pastu kami pergi kedai pemborong Ah Meng sbb aku nak beli stock kuih raya..aku bukannya beli kuih raya pun, aku beli asam jeruk 2 botol, keropok, gula2, kuih mazola ngan kekacang..dah muak lah mkn kuih raya jd aku bg tukar mkn benda2 alah nie..


kat kaunter econsave - sayang tgh kuarkan brg dr dlm troli

pastu pergi pekan rawang plak sbb nak amik MC sayang..sampai umah dah kol 1 lebih..bukan blh terus rileks pun banyak kerja yg kena di buat..aku basuh ayam, buang kulit udang ngan siang ikan..mmg banyak lah yg kena di buat..letih tak ingat lah

dah berez semuanya aku siapkan bahan asas utk masakan..yg msk tentulah maa aku, aku cuma jd back up jea..sementara maa msk aku plak buat projek aku..apa lg kalau bukan kek brownies..kena lah buat sbb mcm tak lengkap ajer kalau tak buat kan..

kol 5 lebih semuanya siap di buat..msk semua dlm bonet keta & terus menuju ke rumah kami..(msk semuanya kat umah maa aku, kat umah aku maner lah ckp bhn lg utk msk2 nie)
mmg byk lah brg utk angkut naik ke atas..nsb baik aku bwk sekali nasir..jd aku cuma naik sekali ajer lah ke atas..cuma nasir & sayang yg naik & turun entah baper kali utk angkat brg naik ke rumah aku..cian diorg


sayang ngan kain pelekat tgh bz kat dapur

aku mengemas umah pastu susun semua makanan yg telah aku susun atur..sofa aku kena letak dlm bilik, cuma tinggal kan satu sofa ajer kat luar..


abon tgh tlg potong cumi jelly utk dlm minuman koktel


minuman kokter setelah siap di bancuh - sedap tau


pencuci mulut - kek brownies & buah tembikai merah


agar2 merah ngan sayur campur


ikan msk kicap ngan ayam msk merah


nasi putih


mee goreng jawa

tetamu yg mula2 sampai bob & nurul pastu baru lah epoy ngan fid..tgh2 borak baru lah family aku smp..ramai gak yg dtg, family m.cik yati, bik, kak yah, family abg atan ngan family p.cik awe..jiran aku yg dtg cuma jiran sebelah ajer, jiran yg bertentangan ngan umah kami tak dpt dipastikan samaada ada di rumah @pun tdk..sbb panggil taknak pun kuar..


sayang, epoy & bob


aku, fid & nurul


epoy tgh layan album gambar kawen aku


sayang mengemudi bacaan & doa adalah sayang..kami mulakan ngan bacaan doa pastu bacaan yasin..dah habis bacaan & diamin semua tetamu yg hadir baru lah acara mkn bermula..bila dah start mkn nie lah baru tetaumu yg jauh sampai..thanks kawan2 sudi hadir..shumie, family idad, imah, suzy, zura, tuan rumah aku, apis ngan mak dia dll (kalau tak sebut jgn mare tak ingat lah & tak perasan)


tetamu ngan sayang tgh baca surah yasin


















banyak jgk makanan yg tak habis jd aku bungkus makanan & pas kat semua member aku..pastu aku bg maa bwk balik sbb nasi putih maa blh la buat nasi goreng esok pgnya..aku cuma tgglkan skit ajer utk kami berdua..

dah pulang semua tetamu, apa lg acara mengemas2 lah plak..ingat nak mengemas esok ajer tapi mcm tak best plak tgk umah besepah2 kan..kami bedua mengemas umah sampai kol 1am..siap semuanya..baru lah selesa nak tido kan..

sebelum tu sayang azan dulu setiap bilik dlm umah kami..mlm nie adalah mlm pertama kami tido kat umah nie..isyaAllah kami selesa tinggal kat sini..Amin


sayang thg azan kan umah kami - kat ruang tamu nie


note: kesian family kak ros, sbb dah 1/2 perjalanan diorg balik semula Sijangkang..diorg balik semula sbb sesat cari umah kami..kesian btl lah..takper lah kak ros, nnti ena buat mkn2 kat umah ena, ena jemput semua adk beradik dolah utk mkn2 ngan lepak kat sini..daaaaa :D

0 kata-kata indah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha