NuffnangX

Wednesday, July 18, 2007

MENU BERBUKA PUASA

semalam aku layari internet n byk lah tgk laman web resepi..rasa mcm2 yg nk aku msk utk menu berbuka petang semalam..jd aku dah decide utk msk coslow, ayam panggang, puding gula hangus & potato pai..pas balik keja aku g kedai utk beli bhn masakan..sampai umah dah kol 7.25pm, lahh maner lah sempat utk memasak, jd time berbuka aku n sayang cuma mkn nasi & lauk yg telah maa msk (tapi mkn sikit ajer lah), pas mkn aku sambung lah keja aku utk memasak aper yh telah aku plan td. aku msk puding gula hangus 1st (sbb senang ajer)dah siap semuanyer utk msk puding aku g solat magrib dulu..

pastu aku msk plak potato pai..nasib baik lah sayang tolong jd cpt lah masakan nie siap..x jd lah nak wat coslow n ayam panggang sbb kesuntukan masa sbb potato pai siap pun dah kol 10pm, klu msk yg dua menu yg lain lg lah lama..bila puding dah sejuk aku potong2 utk bg org kat kedai rasa..bila aku rasa alahai rasa pahit sikit lah..baru aku teringat time aku msk gula mmg hangus skit uwaaa x jd sgt lah puding aku nie..bila mkn potato pai sedap lah plak eheh..semua yg mkn puji potato pai aku..ok lah 1st time buat dah menjadi tapi puding lah yg x menjadi..xperlah next time kena buat lg nie..

aku tunjukkan hasil masakan berbuka puasa semalam :


puding gula hangus


1st time buat - rasa pahit skit


potato pai - sedap sangat


isi dalam potato pai - yum yum

0 kata-kata indah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha