NuffnangX

Thursday, July 19, 2007

BUZY DI DAPUR

semlm nasib baik adik aku lini x kerja jd dia banyak tolong aku kat dapur..ari nie aku buat 3 reseie terus iaiatu :

1) ayam panggang lemon rosemarry
2) puding laici
3) bingka roti berlauk

byk kan menu berbuka semlm..tapi mcm biasa lah aku sampau umah semlm pun dah kol 7pm mmg x sempat nak mkn masakan aku nie jd time berbuka aku & sayang hanya berbuka air teh n ratah rangka ayam goreng..sayang x mkn byk sgt takut x blh mkn byk sgt bila masakan aku dah siap..pas solat magrib aku sambung semula aktiviti aku di dapur..

aku jd Co-Chef & adk aku jd Asst.Chef chewahhh ade pembantu la plak eheh..aku cuma minta tlg adk aku potong apa2 yg patut, dan aku siapkan semua bahan yg diperlukan utk ke tiga2 masakan aku nie..mmg kecoh jgk lah suasana kat dapur ialah ruang kat dapur dah lah kecil asyik lah terlanggar bontot ngan adk aku, klu sayang msk lg lah x blh lalu (sorry sayang mmmmuuuahhh), nsb baik menu dia simple ajer jd x lah aku mcm kelam kabut sgt..

kol 10pm barulah semua masakan aku siap..semua masakan aku bwk kat kedai mak aku..abg atan, ana, kak yan rasa surprise sbb ader mknan utk di mkn, yg maa plak mmg dah mamai sbb dah nak tidor pun..mkn besar lah mln nie..ank kak yan langsung xnak rasa (ank kak yan klu mknan yg dia x pernah rasa diorg mmg xnak mkn pun, pujuk lah mcm maner pun jgn haraplah dia nak mkn)..hakim awal2 lg dah rembat buah peech kat atas puding laici, mmg banyak lah dia mkn..perut hakim pun dah sama besar ngan perut mak dia..ana ckp esok (ari nielah) dia akan msk hospital kol 2pm, sbb dah lewat seminngu date dia utk bersalin..hakim dapat adik lah pas nie..dah x blh nak manja2 lg eheh..maa ckp hakim akan tinggal ngan mak aku sementara abg atan hantar ana g hospital esok (ari nie)..

komen kat masakan aku :

sayang - ckp mmg sedap sgt
maa - ayam panggang pahit skit, mungkin banyak sgt lemon, bingka plak lauknyer byk sgt & puding mmg sedap sgt eheh
ana - mmg sedap
abg atan - klu mkn free semuanya sedapa ajer
kak yan - suka kat puding siap minta resepi lg
lini - dah melantik byk sgt klu ckp x sedap siap lah
nasir - mkn ajer
ayah - suka kat puding
aku plak - puding mmg sedap sgt next time blh buat lg

ari nie sayang x kasi aku masak sbb kesian tgk aku msk semua mskkan kat dapur dah lah baru balik keja pastu kena msk lg.ari nie dia nak ajak aku mkn kat luar..emm nak berbuka aper plak ari nie erk?????

nie picture makanan aku yg sempat aku snap :


puding laici


bingka berlauk


bingka berlauk setelah di potong - nyum nyum nyum


ayam panggang lemon rosemarry


sungguh menyelerakan

0 kata-kata indah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha