NuffnangX

Monday, June 27, 2011

Leave Emergency - EL

hari nie aku terpaksa ambil EL
sebab umairah memang tak sihat
batuk dengan kahak sekali
emmmm dua2 anak aku nie
sebulan sekali mesti tak sihat
tak sah kalau tak jumpa doctor


pukol 3am jumpa doc
sebab keadaan umairah yang tetiba batuk pastu muntah
tidor pun asyik terjaga
dada dia memang berombak kuat la


bawak ke klinik Mutiara
panel tempat kerja sayang
doctor maslinor syorkan untuk bawak umairah pergi ke SJMC
sebab panel ING kan
mungkin kena admit melihat keadaan umairah yang teruk
tapi lepas sedut gas
keadaan umairah kembali stabil


tapi aku cakap pada sayang
kita pergi ke SJMC pagi nanti
sebab aku memang tak larat nak pergi
pagi aku minta sayang check dengan opis
sama ada ING cover tak untuk Hospitalazation
ialah nanti pergi tetiba kena bayar plak


jadi selepas check dengan HR
baru tahu tak cover
sebab untuk cover Hospital punya kena bayar RM200
pada awal tahun
sayang cakap dia lupa nak bayar
alahai sayang aku nie
boleh tak lupa ngan hal sebegini
emmm tahun depan kena masukkan dalam budget nie
dan jangan lupa lagi


jadi kami terus decide untuk bawak umairah ke Hospital Sg.Buloh jea


muka monyok jea bila tak sihat
mulut becok pun dah tak dengar - rindu plak ibu nak dengar
suara becok nie bila berceloteh



di kaunter kecemasan - saringan yg pertama
nurse minta kami pergi ke klinik kesihatan
tapi bila aku tunjukkan surat dari panel untuk jumpa dengan doctor pakar kanak-kanak
baru la benarkan kami jumpa doc untuk saringan pertama
emmmm nie nak control orang la nie


jumpa doc pada saringan pertama
check semuanya
dan cakap memang kena jumpa dengan doctor pakar
jadi kami lepas dari saringan pertama
baru la kami ambil no. untuk berjumpa dengan doctor


sambil menunggu no naik
layan kan umairah untuk guna telephone
selalu tengok jea telephone nie
jadi berkesempatan umairah untuk guna telephone awam nie
seronok dia bila dapat call wan dia di rumah
terkekeh-kekeh dia gelak bila dapat dengar suara celoteh wan dia dalam telephone
biasa guna handphone jea


masukkan rm0.50 jea tapi nak cakap lama-lama


seharian jugak kami di hospital
dapat jumpa doc
doc syorkan supaya datang untuk sedut gas selama 3 hari
kami decide untuk ambil di panel klinik jea la
ialah nak datang ke hospital nie
nak jumpa doc pun payah
nie plak nak datang 3 hari berturut-turut
takper la kami datang ke klinik jea
paru-paru umairah banyak kahak
sebab tu la bila batuk memang akan muntah kahak
tekak umairah pun merah jea
kena banyakkan minum air masak


umairah cepat sembuh yea sayang
mmuahhh

1 kata-kata indah:

A N A K - A N A K K U said...

anak aku penah kene teruk na, g spital sg buloh, tp hampeh je..s.ejak tue aku serik...pepe skrg nie, admit ke, aku g pakar kanak2 @ pmc je....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha