NuffnangX

Tuesday, September 29, 2009

CaRi BaRaNg DaPuR

blk keja semalam ingat nak masak
tapi bila buka peti sejuk
ALAMAK!!!!
kosong la plak fridge kami
ialah aku kan duk ngan mak aku time bulan pose hari tu
jd mmg aku kosongkan fridge kami
nnti simpan jea dlm fridge tu
langsung tak blh mkn kan..membazir
tu yg aku angkut semua dlm fridge bwk ke rumah mak
senang


jd pas solat magrib
sayang ajak beli barang basah skit
sbb stock yg lain masih ader lg
yg menuju la kami ke Tesco Shah Alam
emmmm tak ramai pun org
nak cari parking pun senang
terus amik parking depan pintu msk Tesco
hah amik ko tak pernah2 dpt parking kat depan Tesco
kali nie senang jea dpt
mungkin semua org pergi open house kot
tu yg tak ramai tu hehehehehe



umairah nie kan suka betul la tarik2 rambut dia
klu dia pegang ngan dua2 tgn kat kepala tu
kami dh tahu la bdk kecik nie dh ngantuk la nie



hah tgk dia dah start meragam
babah pujuk pun umairah still lentuk2 gak bdn dia
tanda protes
kami bg aper pun semua dibaling nya



bagi minum susu terus senyap
skang nie botol susu umairah pun dh panjang
klu kami buat 9oz pun abis tau
umairah nak cepat besar nie
tgk mata si kecik nie pun dah layu jea kan
terus si kecik nie terlelap dlm dukungan babah dia
nsb baik la time nie kami dh nak bayar brg kat counter
klu umairah meragam time kami sampai
confirm sayang ajak jea blk



tak byk barang pun kami beli
durian pun sayang sempat amik
sayang ckp durian udang merah
tu yg dia amik tu..mahal pun mahal la
asalkan tekak dpt rasa
aku mmg taknak mkn la
ialah tgh batuk kan mkn durian lg la aku tak dpt tido mlm
beli bakul baju
sbb bakul baju yg kat umah tu
aku jd kan tempat simpan toys umairah yg dah semakin byk


walaupun skit jea brg yg kami beli
tapi harga RM100+++
pelikkan kan
rasa cam mahal jea
emmmm cam nilai duit skang nie dah takder nilai jea kan
ialah dulu time mak aku shopping satu troli baru RM200++ jea
skang nie brg dlm troli 2 3 benda jea
dah harga RM100+++
entah la


pas blk dr Tesco
kami terus pergi rumah MIL adk aku lini
diorg ader buat open house
aku mkn bee hun sampai 2x tambah
lapar gila
umairah plak elok jea tido kat ruang tamu
penat betul bdk kecik nie

3 kata-kata indah:

~ain said...

betul na.. dulu2 mak ain shopping satu troli penuh baru rm200++. masa tu semua ada. beras laaa hape laaa.... sekarang barang sikit je baru dasar2 troli je troli dah RM100++.

Nilai kewangan kita sekarang tak macam dulu..

zh-ena said...

mmg betul kan ain..mmg rasa mcm erkkkk mahalnya wpun brg yg kita beli tu cipotttt jea..

Zura Tahir said...

rm50 xterase ape dh skrg nie...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha