NuffnangX

Thursday, November 20, 2008

HuJaN Yg TuRuN

skang nie musim tengkujuh..jd pg ker, tgh ker, ptg ker @ pun malam mmg akan hujan..org kat pantai timur lg la mcm maner la keadaan diorg..lg2 yg pendapatan diorg berpunca dr sumber laut..mesti kesian kan..tapi kat selangor pun blh banjir gak..kesian kat diorg yg kerap umah diorg banjir kan..

ptg smlm umah aku pun nyaris2 nak msk air..tapi cuma smp kat paras bwh pintu dapur umah mak aku ajer..klu msk la masak la saper yg kena basuh lantai dapur nnti..jd umah korang msk air tak time2 ujan nie..

bila dh asyik ujan nie perkara yg plg tak blh di buat ada lah nak jemur pakaian yg telah di basuh..jd 3 bakul pakaian yg telah di basuh masih blm di sidai..sama ngan pakaian umairah..pakaian umairah dh makin susut nie..

pg nie sayang ngan mak aku gantung tali kat beranda utk gantung pakaian yg bash nie..harap pas nie kering la..kain batik aku utk di pakai pun dh susut..ialah skang nie aku maner la blh pki seluar ker, kain bergetah ker..cuma blh pki kain batik ajer..tu la pakaian harian aku time berpantang nie..

mggu nie sayang keja ptg..jd akan smp umah dlm kol 12 lebih..klu aku larat aku akan tggu sayang blk, klu tak larat mmg aku dh tertido..ialah siang aku dh penat jg umairah..bila sayang smp umah perkara pertama dia akan tgk ada lah umairah..tapi sblm sayang terpa ke umairah sayang akan mandi dulu than baru la peluk n cium umairah..rindu sgt kat umairah sayang aku nie..padahal pg td baru ajer main2 ngan umairah..

umairah aku nie mmg mirip sgt ngan babah dia..byk ikut perangai babah dia..mulut umairah pun ikut babah dia..suka terbuka bila terleka..kelakar btl tgk..sebenarnye byk gambo umairah aku amik cuma aku malas nak upload dlm pc ajer..nnti la aku minta sayang upload gambo umairah dlm pc nie..

umairah akan terjaga dlm kol 3am utk minum susu..kol 5am pun umairah akan terjg lg sekali..tapi kali nie umairah akan berjg smp kol 7am..lama kan umairah berjaga..time nie umairah berjg tapi utk bermain2..klu takder saper nak ckp2 ngan umairah pun takper sbb umairah akan main2 ngan tgn dia..kol 7am mesti someone kena angkat umairah..klu takder saper angkat dia confirm akan dgr suara nyaring umairah merengek..

mak aku akan bwk dia pg kedai..mmg suka la umairah dpt kuar..dpt tgk org ramai dtg kedai mak aku..customer mak aku suka la tgk umairah..lg2 geram ngan mata besar dia tgk org..geram aku tgk ank aku nie..

sayang selalu ckp mcm nak bwk ajer umairah pg keja..maner blh umairah kena duk kat umah ngan ena..hehehehehe nnti aku pg keja mcm maner la agaknyer..mesti rindu tak ingat..

emmmmmmmmmm

0 kata-kata indah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha