NuffnangX

Monday, August 27, 2007

TiGhT SuNdAy

mmg pack & tight jadual aku ari nie (ahad) sbb 3 tempat aku pergi sekali dlm 1 ari..

bangun pagi lah jgk sbb kena mengemas n buat sarapan dulu utk sayang..aku buat cekodok udang geragau (udang nie kecik2 ajer, org melaka buat cencalok guna udang nie)..sayang ckp sedap lg plak dia pun tak pernah mkn cekodok mcm nie..

kol 11 lebih baru lah kami g Puchong..kami singgah dulu umah bob sbb nak pergi sama2 ngan diorg..kami sampai awal sbb nak tunggu cupin kat caltex depan Sunway Piramid (dia tak tau jln gie sana)..

kami naik keta bob sbb lg senang sbb kalau banyak2 keta takut berpisah plak..kalau 1 keta sng skit aku nak berborak ngan nurul..mmg kesian aku tgk nurul, tak bermaya sgt..

sampai kat Datok Harun berpusing2 jgk kami cari umah pengantin..siap tanya org lg nak tahu rumah pengantin nie..call member2 teknik tak dpt lah plak..kalau call pengantin mmg tak akan di layan time mcm nie..bila aku tanya tak dapat kad kahwen ker? sayang ckp pengantin bg msg jea..amboi senang jea dunia skang nie kan..sayang ckp dah last minute mmg tak sempat nak bg kad tu yg bg msg jea..senang!

finally sampai jugak umah pengantin nie, kat taman perumahan nie ada 3 kenduri kahwen diadakan, karang main redah ajer dan tersilap saper yg malu..sayang, bob & cupin lah malu sbb aku ngan nurul cuma ikut ajer eheh


aku ngan nurul


cupin ngan bob


sayang ngan pengapit pengantin (tak ingatlah nama member sayang nie)


raja sehari : tengku ngan wife dia


jejaka rebutan malaya eheh

kesian kat nurul lg sbb kami ddk kat depan org memasak jd ada lah bau..nurul dah siap tutup hidung sbb dah tak tahan ngan bau masakan..sensara jgk kan bila dah pregnan nie..serba serbi ada ajer tak kena..jd para suami kena lah hargai pengorbanan isteri yg tgh sarat mengandung tu erk..

sebelum balik rumah kami singgah dulu Sunway Piramid sbb aku nak tgk sgt Pameran Buah2an..kami parking kat area yg baru..tapi hampeh betul sbb kena turun kat shopping mall guna tangga..lif tak berfungsi lg..turun tangga plak bukannya satu tingkat ajer tapi 6 tingkat..letih mmg tak ingat lah..uwaaaaa apalah sunway nie punya sistem..tak betul langsung..kesian lg kat nurul..dah lah tgh pregnan turun plak tangga..risau ajer aku tgk

msk dlm shopping mall kami menjalankan misi kami nak cari pameran tapi takder apa2 pun..kat tgh ruang cuma ada pameran beras jati dan kat atas pentas ada peserta yg msk pertandingn sempena bulan kemerdekaan (psl baju yg tercantik guna bendera kot)..

aku ajak sayang gie kaunter utk bertanya..bila aku tanya dan jawapannya sgt lah mendukacitakan..yg pameran tu cuma ada kat OneUtama ajer kat Sunway cuma ada pameran beras jati ajer..sayang dah sekeh kepala aku sbb tak baca betul n tak check betul2

SORRY guys, my mistake

apa lg yg blh di buat kami balik rumah ajer lah..

sampai umah bob, nurul ajak g Jusco Puchong dia nak beli something..tapi rest dulu lah sbb penat turun tangga tak ilang lg..yg sayang n bob taknak ikut sbb diorg nak main game..tak kesah lah lg senang kami nak bershopping eheh

nurul nak pergi Jusco nak cari baju pregnant rupanya..pergi ngan perempuan sng skit sbb bila tanya pendapat blh bg idea..cuba tanya org lelaki bknnya bg jawapan yg kita soal tapi soal balik kat kita nie..alahai org lelaki..

aku beli t-shirt sehelai ngan yg dalam sekali..ingat nak beli beg tangan tapi bila teringat kat sayang akan membebel terus aku matikan niat aku tu..nnti lah aku ajak sayang gie uptown cari beg kat sana..lg pun aku dah minat satu beg kat uptown cuma tinggal beli ajer..nak pergi mlm tadi cham plak guna keta jd tak dpt lah kuar gie uptown..

sedar tak sedar dah kol 7pm, nurul dah ajak aku balik sbb takut aku sampai rumah lambat sbb dia tau aku ngan sayang ada plan malam nie ngan family aku..

ops lupa nak citer..masa turun guna lif nurul nyaris2 nak muntah sbb mungkin ada bau yg tak best dlm lif tu kot..aku syorkan dia letak buah lemon @pun buah limau dlm beg jd kalau nak rasa termuntah blh cpt2 hidu bau buah tu..nurul ckp good idea jgk nnti dia akan buat..

kami sampai rumah kol 7.15pm..tgk budak dua org nie tgh leka main game..tak sedar isteri diorg dah balik..mmg antu game btl lah bob ngan sayang nie..
dah puas main dan aku pun dah dapat rest jap kami pun minta diri dulu..thanks everything nurul & bob

dlm n d way balik, aku call maa supaya siap nak gie Putrajaya..sampai rumah mmg maa ngan nasir dah siap..aku cuma tkr baju jea..sayang solat dulu ngan makan dulu..aku cuma tumpang sekaki kat sayang ajer lah..apa lg mcm biasalah mkn bersuap..manja btl lah!

kami sampai kat Putrajaya kol 9 lebih..tapi kebanyakkan gerai bunga dah tutup..pastu taman2 plak dah tak blh nak msk..siap ada security gurd yg jg kat setiap pintu taman supaya takder org yg dapat msk..teruk btl lah thn lepas kat Tasik Perdana blh ajer msk..kecoh lah kat Putrajaya nie..bengang jgk ialah kami dtg dr jauh tak dapat nak tgk dr dekat..

jd kami round2 ajer lah..cuma yg blh msk kat INDOOR FLORAL PAVILLION tapi dpt lah ilangkan rasa bengang sbb dapat jgk bergambar ngan bunga2 yg cantik..
maa pun suka gak sbb dapat tgk bunga orkid yg bermcm colour ngan berbagai jenis orkid..

aku suka gubahan bunga yg menjadi pelbagai jenis gubahan..dr yg cantik sampailah menjadi yg pelik..

tapi apa2 pun best gak lah..tapi tak setanding kat pameran Tasik Perdana..enjoy tgk gambar flora dan fauna


pokok periuk kera


pokok nie makan lalat (percaya lah)




merdeka!merdeka!merdeka!


maa ngan nasir

0 kata-kata indah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha