NuffnangX

Monday, July 11, 2011

Lady Bos


aku baca dari blog Ain
macam menarik plak tajuk yang diberikan
kalau aku la aku suka bos lelaki
bos perempuan tengok pada keadaan


kalau tengok pada tempat kerja yang pernah aku bekerja
antara pengalaman yang pernah aku hadapi ialah :

1) Di Shah Alam
pengalaman di sini cukup mencabar. Bos aku masa tu perempuan. Garang tak ingat. kawan-kawan aku cakap yang bos aku tu tak suka sangat dengan aku. jadi selalu sangat la cari kesalahan aku. aku rasa dah buat yang terbaik ada la jugak kesalahan. memang bos aku nie nak perfect dalam segala-galanya. dalam bab filing lagi la memang kena ikut turutan..aku rasa aku kerja kat sini nak dekat setahun jugak la. lama-lama hilang sabar aku..tak sanggup aku nak hadap bos gila kuasa tu..tapi dari kerja kat sini aku memang dah menjadi seorang yang cerewet bila membuat kerja memang nak ferfecr apa-apa yang aku buat..jadi seorang yang teliti lagi-lagi bila buat surat..tapi tak teliti pun bila tulis dalam blog hehehehhee

2) Di Sg.Buloh
pengalam di sini aku bekerja dengan bos lelaki dan bos perempuan. bos lelaki tak kesah pun apa ko nak buat tapi bila dia nak pastikan sediakan di atas meja dia..tak kesah cara ko buat macam mana asalkan siap..tapi bos perempuan nie cerewet gila..tapi aku boleh tahan lagi sebab dah ada pengalaman sebelum nie..bila suami isteri nie ada masalah mula la bawak ke opis.. akan dapat tengok la bos perempuan nie bermasam muka dan bermuka monyok..jadi kami yang bekerja nie rasa macam susah hati nak buat kerja..bergaduh di opis pun satu hal jugak..memang menakutkan..tapi memang berbeza bila bekerja dengan bos lelaki dengan bos perempuan nie..bos perempuan nie emosi terlebih sangat..

3) Di Kg.Melayu Subang
pengalaman di sini memang enjoy sebab bos lelaki nie selalu ke luar negara, jadi bila dia takder memang suka suki jea la aku di opis..tapi bila dia ada di sini HP memang sentiasa kena on la sebab dia akans elalu call tanya pasal opis..bab yang lain ok jea di sini..jalankan operasi syarikat ikut kehendak aku sendiri..asalkan semua berbayar dan tiada hutang tertunggak..best macam mana pun blah jugak sebab ada hal yang pernah aku coretkan di blog aku nie..

4) Di Shah Alam
Pengalaman di sini memang best jugak..sebab bos perempuan tu memang sporting..lain dari bos sebelum nie..tapi tak jadi best sebab hubungan dengan dept lain macam tak mesra alam..Bos AP dengan Bos AR selalu bergaduh..jadi kalau kami nie cakap lama2 skit dengan budak AP mesti bos kami menjeling hehehehhehe sporting2 pun ada had jugak kan..kalau pergi ke oversea confirm ada ole2 untuk kami..bab kerja plak sama macam bos lelaki tak kesah macam mana aku buat asalkan bila siap hantar di meja dia dan semuanya betul..jd tak kesah la beb..kalau tak faham tapi buat2 faham mesti dia akan tanya semula pasti ada teguran aku akan terima..tapi teguran tu beradap la tak macam yang 1st tu suka suki jea nak maki aku depan staff yang lain..malu beb

5) Di Sg.Buloh
nie tempat kerja skang nie la..banyak gak tempat kerja aku kan..harap nie yang terakhir aku bekerja la, dah malas nak cari kerja lain..bosan beb nak ulang semula edisi interview nie semula..tapi kalau terpaksa nak buat macam mana kan..
ok di opis baru nie, bos perempuan jugak..memang sporting Alhamdulillah..asalkan aku siapkan kerja aku on time memang takder masalah..suka membelanja..lepas lunch tu ada jea makanan yang di bawak untuk kami (finance dept) grg pisang ker, popia ker dll..



Jadi bagi aku bos lelaki @pun perempuan asalkan berfikiran tenang aku boleh accept..kalau jenis yang jenis ikut perasaan memang aku tak sanggup nak bekerja lama di syarikat tu..sesak nafas beb kerja bawah bos perempuan macam tu..kalau datang period time asyik la nak marah orang tak ke jadi hura hara hidup kita tu..

jadi bos korang macam mana....

4 kata-kata indah:

Zura Tahir said...

sepanjang aku keje..aku dpt merasalah keje ngan dua2 jantina nie..mase 1st keje bos lelaki..mmg sempoi...mcm kawan2 je...tp xlama..ganti ngan bos ppuan...alhamdulillah sporting abis..2nd keje ngan ppuan...okeylah tp aku jenis malas nk ambik port sgt melainkan hal keje..sbb mcm2 citelah aku dgr dr mber aku psl dia..dan skrg aku plak teringin nk jd bos....hahahha..

CuTeMiUt78 said...

eemmmm sama la cam akak... akak pun ada exprience keja ngan bos lelaki dan perempuan.. mostly la... yg perempuan over cerewet dari lelaki...

~ain said...

kalau kita jadi bos, tah apa pulak kerenah kita kan.. sabar je aaaa.. huhuu

zh-ena said...

zura - jadi ra jgn tak jadi..nnti tgk plak kita dlm kategori yg mcm maner

cutemiut - sokong sgt2 la kak

ain - betul tu..kita selalu menilai org lain jea..tak tahu bila kita plak mcm maner

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha