NuffnangX

Tuesday, March 1, 2011

Taska @ Nursery

hari nie kami daftarkan umairah di Pusat Asuhan Titian Ilmu
sesiapa yang duduk di Sri Kundang @ Tasik Biru
pasti tahu taska nie
aku hantar di sini pun setelah dapat resp0nd yang baik
dari member2 yang lain
jadi aku dan sayang decide untuk hantar umairah di sini


sayang paling xcited nak hantar umairah ke sini
siap ambik cuti untuk daftarkan umairah
malam sebelum tid0r
aku sudah siapkan semua kelengkapan untuk di bawak ke taska
umairah cakap nak pergi ke sek0lah
siap minta nak beg tarik lagi
baru 2 1/2 tahun dah ada permintaan
aku terkejut jugak la bila umairah nak beg tarik
mak cakap yang umairah selalu tarik beg sek0lah kakak2 yang datang ke kedai mak nie
emmm patut la


pagi tadi bangun dari tid0r
badan umairah panas
payah jugak la nak bangunkan si umairah nie
babah dia nak mandikan pun terjerit2 dalam bilik air
aku siap sekali sebab selepas hantar umairah sayang akan hantar aku ke tempat kerja
tapi lihat umairah yang tak baper sihat
sayang cuma minta daftar sahaja hari nie
tak payah letak terus umairah di taska tersebut


selepas mandi kurang skit panas badan umairah
lega sedikit
siap semuanya nampak ckit umairah ceria




serba serbi nak pink
cuma punting pink dia tak tahu maner umairah campakkan
beg tarik tu dia yang pilih sendiri



aku pergi kerja skang nie berbaju kurung sahaja
perut buncit la ahahhahahaha
tengah berdiet tapi la tak sampai tak makan sehari suntuk
nak hasilkan susu badan kena makan dengan cukup
dan minum air masak selalu


time umairah dulu berlainan
sebab umairah tak hisap susu badan jadi aku memang diet
habis-habisan
jadi selepas pantang memng cepat sahaja turun berat badan


babah yang penyayang
amik cuti untuk pantau umairah di taska
tapi es0k baru sepenuhnya kami akan letak umairah di taska
pagi tadi untuk suai kenal sahaja tempat yang akan dia dudk seharian
cian anak ibu


yang pasti es0k pasti akan menangis untuk ditinggalkan
harap aku cekal hati untuk meninggalkan umairah di situ
umar plak mak jaga sehingga umur setahun
kemudian baru hantar ke pusat asuhan jugak

7 kata-kata indah:

Intan said...

Pandainya dia pilih beg sendiri ye sayang :)

e.l.i.s.s.m.i.e said...

comelnya dia nak pergi sekolah dah.nuha mungkin next year,ingat nak letak tahun ni sekali dah penuh.

A N A K - A N A K K U said...

hehehe....bgs², anak akpun dh bising nak g sekolah

✿ etiey erywan ✿ said...

wah pandai saje nak beg tarik2.. hehehhe

CuTeMiUt78 said...

wah.. umairah sekarang semakin bijak la..

atty's said...

Belajar rajin2 ye umairah..

Zura said...

budak2 mmg suke pinkla na...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha